اخبارخودروویژه ها

قطعه سازان در انتظار قیمت های جدید خودرو / بیکاری بیش از 4000 نفر در صنعت خودرو

به گزارش صنعت کار، فرهاد به نیا  سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در خصوص وضعیت قطعه سازان گفت: مشکلاتی که از ماه ها پیش در صنعت قطعه سازی وجود داشته با قوت خود باقی است و وضعیت تغییر چندانی نداشته، مواد اولیه گران، تیراژ تولید پایین و بازار در رکود است.

وی افزود: قطعه سازان در انتظار تعیین تکلیف قیمت های جدید خودرو هستند و همین امر باعث شده بازار قطعه سازی در بلاتکلیفی باشد. الان قیمت خودروها کاذب است و بعضی از خودروها تا 100 درصد افزایش قیمت داشته اند و باید هر چه زودتر تکلیف قیمت ها مشخص شود.
به نیا با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای قطعه سازی اظهار کرد: با توجه به مشکلات بوجود آمده بسیاری از تولیدکنندگان با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنند و همچنین قیمت تمام شده قطعات هم 60 تا 80 درصد افزایش داشته که همین امر موجب تعدیل نیرو و حتی تعطیلی شده است.
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پاسخ به این سوال که آمار بیکاری در صنعت قطعه سازی به چه میزان است گفت: آمار دقیقی اعلام نشده اما به طور کلی حدود 800 هزار نفر در صنعت خودرو فعالیت دارند که این تعداد برای زمانی بود که خودروسازان توان تولید بیش از 2000 دستگاه را داشتند الان این میزان به طور محسوسی کاهش داشته بنابراین می توان تخیمن زد بین 3000 تا 4500 نفر در این صنعت تعدیل شده اند.
وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر مهمترین اقدام تصمیم در مورد اعلام قیمت های جدید است چرا که بازار از رکود و بلاتکلیفی خارج خواهد شد.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا