اخبارصنعت و معدنویژه ها

استراتژی توسعه صنعتی تهیه شود

به گزارش صنعت کار، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل با تاکید بر لزوم توجه به تولید به عنوان یکی از راه‌های نجات اقتصاد و توسعه کشور گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به عنوان مقرر راهبردی صنعت کشور، باید موانع پیش‌روی صنایع مختلف را بشناسد و آن‌ها را رفع کند.

وی افزود: برای کوتاه شدن پروسه شناخت موانع تولید و تعیین راهکارهای رفع آن، بهتر است وزارت صمت با مراجعه به تشکل‌ها، سندیکاهای اقتصادی و انجمن‌ها، پیشنهادات آن‌ها را بشنود و با توجه به تضاد منافعی که ممکن است بین تشکل‌ها وجود داشته باشد، با در نظر گرفتن منافع ملی قوانین را مصوب کند.

کاوه در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی، لوله و پروفیل تولید می‌شود علت آن‌را کمبود ورق فولادی و قیمت بالای این محصول عنوان کرد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل ادامه داد: وزارت صمت باید راهکارهایی در راستای تعامل بهتر صنایع بالادست فولادی با صنایع کوچک و متوسط بخش خصوصی که مصرف‌کننده محصولات آن‌ها هستند، در نظر بگیرد و تامین صنایع داخلی را در اولویت قرار دهد.

وی با بیان لزوم اصلاح نحوه قیمت‌گذاری محصولات در بورس کالا گفت: قیمت پایه باید براساس قیمت تمام شده تولید محصول تعیین شود و ارتباط مستقیم قیمت‌ها در بورس کالا با قیمت‌های جهانی به نفع تولیدکنندگان نیست.

کاوه در پایان تاکید کرد که وزارت صمت باید یک استراتژی توسعه صنعتی کوتاه مدت و مختصر به عنوان الگوی رفتاری دولت براساس واقعیت روز جامعه و با توجه به شرایط رکود و تحریم، تهیه کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا