اخبارخودرونفت و پتروشیمی

در فاز اول فقط مدیریت سوخت مطرح است نه افزایش قیمت

به گزارش صنعت کار، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین اظهار کرد: کار بسیار خوبی که در دولت نهم و دهم انجام شد این بود که بتوانیم سوخت کشور را از طریق مصرف مدیریت کنیم، بحث قیمت، موضوع دوم است.

وی افزود: متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم کارت سوخت حذف شد که شرایط خاصی ایجاد کرد، حجم مصرف را بالا و بحث قاچاق سوخت را به شدت افزایش داد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه حتما با احیای کارت سوخت‌ها موافق هستیم، تصریح کرد: با حذف آن مخالف بودیم و کار اشتباهیبود که انجام شد که خوشبختانه مجددا قصد دارد آن را برگرداند البته هر چند با تاخیر انجام شد، اما استقبال و حمایت می‌کنیم چراکه به مدیریت مصرف کمک می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعدا در مدیریت مصرف اگر بخواهد سهمیه‌بندی یا تغییر قیمتی اعمال شود، همه این‌ها بستری برای تصمیم گیری بهتر ما در مدیریت مصرف سوخت در کشور می‌شود.

وی افزود: بحث آلایندگی بسیار برای ما مهم است و میزان مصرف کمتر سوخت، آلایندگی کمتری خواهد داشت، اتلاف انرژی کمتری خواهد داشت، یارانه کمتری خواهد داد و در بحث صادرات فرآورده کاملا می‌تواند کمک کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا