اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

زمینه صادرات برای خریداران نفت از بورس فراهم نیست

به گزارش صنعت کار، عضو هیئت رییسه مجلس درباره میزان فروش نفت در بودجه سال 98، گفت: مدیریت وزارت نفت میزان صادرات نفت کشور در سال آینده را تعیین می‌کند و اگر وزارت نفت بخواهد و اراده کند می‌تواند بیش از یک و نیم میلیون بشکه صادر کند.

عضو هیئت رییسه مجلس افزود: اگر وزارت نفت بخواهد به تهدیدهای آمریکایی‌ها توجه کند قطعا نمی‌تواند صادرات بیش از یک میلیون بشکه داشته باشد و درآمدهای نفتی کشور کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه قطعا تجربیات موفق و ناموفقی از گذشته در خصوص صادرات نفت در دوران تحریم‌ها وجود دارد که باید از این تجربیات استفاده کرد، ادامه داد: بورس نفت و فروش نفت در این بورس اقدام خوبی است که باید ادامه یابد، اما باید زمینه صادرات برای خریداران داخلی نفت در بورس ایجاد شود.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: وزارت نفت باید امکانات صادرات نفت توسط خریداران را فراهم و شرایط را سهل کرده و به خریداران نفت از بورس نگوید که حق ندارید به مشتریان این وزارتخانه نفت بفروشید.

عضو هیئت رییسه مجلس با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای مدیریت تحریم‌ها تصریح کرد: باید اجازه داد که بخش خصوصی که در بورس نفت را خریداری می‌کند، به راحتی بتواند نفتی را که خریداری کرده صادر و به فروش برساند.

تاکنون دو مرحله نفت در بورس به میزان یک میلیون بشکه به فروش رسیده است که حدود سه هفته از تاریخ فروش آن می‌گذرد و در حال حاضر فروش در بورس متوقف شده در حالی که دولت می‌تواند با فروش نفت در بورس به نوعی تحریم‌های نفتی را دور بزند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا