اخبارتاپخودرونفت و پتروشیمی

مشکلات اصلی جایگاه داران سوخت چیست؟

به گزارش صنعت کار، پیمان کامران، رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان اصفهان با اشاره به مسائل و مشکلات این صنف اظهار کرد: فرآورده های نفتی تا زمانی که در باک خودرو مشتری قرار بگیرد، متعلق به شرکت پخش فرآورده های نفتی و در امانت جایگاه ها است. متاستفانه وزارت نفت با ایجاد کمیته تخلفاتی که وظیفه اصلی آن رسیدگی و کنترل قاچاق است اقدام به جریمه جایگاه داران به دلیل تبخیر فرآورده ها نفتی می کند.

وی با بیان اینکه جایگاهای حداقل سالی دو بار توسط تیم های درجه بندی چک وتایید می شود ،افزود:به دلیل نبود امکانات نگهداری در انبار های نفت چگونه توانایی جلوگیری از تبخیر فرآورده ها وجود دارد؟

به گفته رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان اصفهان هزینه نگهداری جایگاهها با توجه به تشدید تحریم ها و بالا رفتن قیمت قطعات از جمله سرنازل ها،تلمبه ها ،قطعات CNG و غیره در حال حاضر تا 300 درصد افزایش یافته است.

کامران با اشاره به احداث جایگاه تلمبه ای گوشه خیابان اظهار کرد: احداث این نوع جایگاه ها علاوه بر ایجاد مشکلات معیشتی برای جایگاه داران سوخت سبب ایجاد خطر برای عابران آن محدوده نیز می شود. همچنین احداث این تلمبه ها بر اساس ماده 24 قانون مدنی، ماده 55 قانون شهرداری ها و ماده 4 قانون شهرداری ها تخلف آشکار است.

وی افزود: وزارت نفت مزیت های ویژه ای از جمله زمین مجانی، کارمزد 2 برابر به بهانه برند و معاف بودن از سامانه هوشمند و درجه بندی را برای جایگاه های تک تلمبه ای در نظر گرفته است. این تبعیض ها و مشکلات تنها در استان اصفهان سبب برداشت ماهیانه حدود 6 میلیارد ریال از روزی جایگاه داران و اعطای آن به بهره بردار این پروژه (شرکت های برند سازی ) شده است.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان اصفهان ، خواسته جایگاه داران را تغییر نظام کارمزدی به حق العمل کاری مطرح کرد و گفت:چهل سال مشکلات جایگاه داران درسه کلمه تعدیل، تبخیر و کارمزد خلاصه می شود و متاسفانه هیچ اقدامی در خصوص مرتفع سازی آن انجام نشده و همواره با مسکن های مقطعی حل این مشکلات به زمان بعد منتقل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا