اخباربانک و بیمهگوناگون

موج دوم پلمب دفاتر صرافی‌ها آغاز شد

به گزارش صنعت کار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، نیروی انتظامی با هماهنگی بانک مرکزی از هفته گذشته عملیات پلمب دفاتر واسطه صرافی‌ها را آغاز و در پی آن ۴ دفتر واسطه صرافی پلمب کرده بود. بر همین اساس موج دوم پلمب دفاتر صرافی ها از روز گذشته آغاز و یک دفتر واسطه صرافی پلمب شد و در عین حال، با انجام معاملات فردایی و تخلفات در این بخش نیز برخورد خواهد شد.

پلمب دفاتر واسطه صرافی ها در راستای جلوگیری از قیمت سازی این دفاتر برای بازار ارز و به خصوص دلار انجام می شود. ناگفته نماند که تحولات نرخ ارز در بازار و اقدامات بانک مرکزی در این خصوص بحث طولانی جلسه شورای پول و اعتبار در شب گذشته بود.

طی این جلسه اقدامات بانک مرکزی به منظور ایجاد آرامش در بازار ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تدابیری نیز برای تداوم روند کاهش ارز در روزهای آتی اندیشیده شد. طی این جلسه که با حضور حداکثری اعضای شورا تشکیل شد، بر لزوم همراهی سیاست‌ها و تدابیر در حوزه‌های مختلف حاکمیت تاکید شد.

همچنین رییس پلیس آگاهی ناجا امروز اعلام کرد که در حال طراحی اقداماتی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در بازار ارز هستیم. وی گفت: در حال بررسی تاثیرگذاران در بازار ارز و کسانی که حمایت و پشتیبانی پشت پرده از آنها می‌کنند هستیم و امروز برای ما روشن شده که این افراد چه کسانی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا