اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

آمریکا با افزایش تولید نفت، درصدد کنترل بهای جهانی نفت است

به گزارش صنعت کار، رسانه مالزیایی مارکت با انتشار گزارش موسسه آمریکایی تحقیقات نفت(API) اعلام کرد ، بهای جهانی نفت خام در هفته گذشته با افزایش تولید نفت خام آمریکا و عرضه آن به بازارهای جهانی یک درصد کاهش یافت.
طبق این گزارش ، کساد بازارهای بورس اوراق بهادار نیز این روند را تشدید کرده که در مجموع نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی را دامن زده است.
طبق این گزارش نفت خام برنت دربازارهای جهانی روز گذشته با 56 سنت ونفت خام تکزاس 64 سنت کاهش ، فروش رفت.
رسانه اقتصادی مالزیایی مارکت به نقل از مرکز تحقیقات نفت آمریکا، عامل اصلی این کاهش را افزایش تولید نفت آمریکا اعلام کرده است.
طبق این گزارش واشنگتن ،موجودی ذخایر نفت خام آمریکا تا پایان نوامبر به 5.4 ، میلیون بشکه برآورد شده است.
طبق این گزارش بازارهای جهانی سهام نیز روز گذشته کاهش داشت که این امر نگرانی ها را از کاهش رشد اقتصادی درجهان نیز افزایش داده است.
طبق گزارش این مرکز، چشم انداز اقتصاد جهانی اکنون وابسته به این است که آیا ایالات متحده و چین می توانند اختلافات تجاری خود را در مدت سه ماه آینده حل کنند.
واشنگتن و پکن هفته گذشته 90 آتش بس درجنگ تجاری دو طرفه اعلام کردند که قرار است دراین مدت هیچ یک از طرفین علیه دیگری اقدامات تنبیهی افزایش تعرفه های واردات را نداشته باشد.
با این وجود دونالد ترامپ که به رفتارهای متضاد معروف است برخلاف این توافق اعلام کرده اگر واشنگتن به یک قرارداد خوب با پکن دست پیدا نکند تعرفه های بسیار سنگینی را علیه چین دوباره وضع خواهد کرد.
نشریه اقتصادی مارکت گزارش داد : طبق گزارش بانک مریل لینچ آمریکا که روز گذشته چشم انداز اقتصاد جهانی را در سال 2019 میلادی منتشر کرد، اکثراقتصادهای بزرگ جهان درسال آینده شاهد کاهش فعالیت خواهند بود و به رغم برخی شاخص های مثبت دیگر مانند جریان مداوم معاملات مالی- پولی، اما احتمالا اقتصاد جهانی با کاهش در روند رشد روبه رو خواهد بود.
این بانک فعال در معاملات جهانی نفت، بهای نفت خام و وست تگزاس را در سال آینده به ترتیب افزون بر 70 و 59 دلار برآورد کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا