اخباربانک و بیمهویژه ها

ویزاکارت و مسترکارت در روسیه جایگزین می‌شوند؟

به گزارش صنعت کار، بانک مرکزی روسیه به تازگی با انتشار بیانیه‌ای خطاب به بانک های فعال در این کشور از آنها درخواست کرده است که به دنبال سازوکار جدید و کارت‌های اعتباری جایگزینی باشند تا بدان وسیله دارندگان کارت‌های اعتباری ویزاکارت و مسترکارت که احتمالا دیگر قادر نخواهند بود بوسیله آن به پرداخت‌های بین‌المللی خود در این کشور ادامه دهند، بتوانند از سیستم های جایگزین و بهتری بهره‌مند شوند.

دولت ایالات متحده آمریکا روسیه را سال گذشته به اتهام اقدامات مداخله گرانه سیاسی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی و برخی دیگر از اختلافات سیاسی میان این دو کشور تحت فشار قرار داد و تحریم‌های اقتصادی متعدد و جدیدی اعم از تحریم‌های نظام بانکی و سیستم های پرداختی را علیه این کشور وضع کرد.

این در حالیست که بسیاری از کاربران روسی و دارندگان ویزاکارت و مسترکارت در این کشور اعلام کردند که تحت تاثیر تحریم های آمریکا دیگر نمی‌توانند از این کارت‌های اعتباری بین المللی استفاده کنند. روسیه نیز در واکنش به این اقدام، سیستم پرداخت ملی را تحت‌عنوان Mir payment در این کشور توسعه داد تا کاربران بتوانند بدون هیچ مشکلی در محیط اینترنت به پرداخت‌های بین‌المللی خود ادامه دهند.

بر اساس گزارش راشا تودی، در ماه ژوئن سال جاری میلادی بالغ بر ۳۷ میلیون کارت اعتباری سیستم پرداخت ملی روسی موسوم به Mir cards صادر شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا