اخبارصنعت و معدنویژه ها

جایگزینی ۱۰ میلیارد دلار تولیدات داخلی با کالاهای وارداتی

به گزارش صنعت کار، رضا رحمانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی و فعالیت واحدهای تولیدی از فرامین مقام معظم رهبری بوده و دولت نیز این موضوع را نصب العین کرده است، افزود: در شرایط جدید اولویت اصلی ما حفظ وضعیت فعلی تولید و به تبع آن اشتغال است.

وی افزود: در این باره، تامین مواد اولیه واحدها و چه مواد داخلی و چه موادی که از خارج وارد می‌شود، از جمله اولویت‌های ماست.

وی با تاکید بر این‌که اگر موانع و ناهماهنگی‌هایی در حوزه تولید وجود داشته یا مواردی وجود دارد که باعث غیرتسهیل‌گری در این مسیر می‌شود، باید حل شود، گفت: امید است با استفاده از ظرفیت استان‌ها و به ویژه استان‌های مرزی که ظرفیت‌های خوبی دارند و هم‌چنین با تفویض اختیارات به استانداران مسیر فعالیت واحدهای تولیدی تسهیل شده و پیگیر هستیم تا مشکلات واحدهای تولیدی را حل کنیم.

رحمانی با تاکید بر این‌که تحریم‌های اعمال شده در کنار محدودیت‌ها، برخی فرصت‌ها را هم ایجاد کرده است که باید شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: چنانچه افزایش نرخ ارز باعث شده تا قاچاق از توجیه افتاده و صادرات توجیه پذیرتر شود.

وی با بیان این‌که در برخی از حوزه‌ها مانند تولید پوشاک، لوازم خانگی و… تولیدات داخلی داریم، گفت: در سال‌جاری پروژه ویژه‌ای برای حمایت از کالای ایرانی که از جمله منویات مقام معظم رهبری است، داریم و برنامه‌ریزی شده تا معادل ۱۰ میلیارد دلار، تولیدات داخلی، جایگزین برخی از کالاهای وارداتی در کشور شود.

او با تاکید بر این‌که باید قدری هم روی فرصت‌ها تمرکز کنیم، یادآور شد: در حوزه تامین کالاهای اساسی خوشبختانه دولت نیز در بودجه سال‌جاری و هم بودجه سال ۹۸ این فرآیند را با ارز 4200 تومانی و با ارز دولتی تامین کرده است و دغدغه‌ای در این رابطه نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که در سال‌جاری در رابطه با تأمین کالاهای اساسی در بهترین شرایط قرار داریم و حتی بیش‌تر از سال‌های قبل تامین شده است، افزود: اولویت اصلی این است که از فرصت‌های فعلی به نحو احسن استفاده کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: البته در برخی موارد بعضا نارسایی‌هایی وجود دارد که در روند امور تاثیر گذاشته یا فضا را مشوش جلوه می‌دهد که وزارت صنعت با همکاری دستگاه‌ها در تلاش برای حل آن‌هاست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا