اخباربانک و بیمهتاپصنعت و معدن

انتصاب های عجولانه در وزارت صنعت/ تخصص سرپرست سازمان توسعه تجارت چیست؟

به گزارش صنعت کار، گذشته از سابقه خسروتاج در صدارت دوساله‌اش بر سازمان توسعه تجارت که تغییر بی مطالعه ساختار آن نهاد حساس تخصصی و نیز ثبت سفارش غیر قانونی هزاران خودروی خارجی از نقاط ضعف آن محسوب می‌شوند، معاونت مودودی طی چهار سال حضورش در این سازمان نیز دوران موفقی به نظر نمی رسد.
مودودی که بدون پیشینه تحصیلی مرتبط و تجربه کار دولتی، ابتدا به عنوان مشاور وزیر در امور افغانستان و سپس معاون توسعه صادرات به سازمان توسعه تجارت آمد، کمتر موفق به جذب در بدنه سازمانی گردید و همواره در جلسات مختلف از عدم همکاری بدنه کارشناسی با خود شکایت داشت. جالب است که طی چهار سال اخیر یکی از معضلات مسئولین مالی و اداری سازمان و نیز وزات صنعت، معدن و تجارت، پرداخت حقوق و مزایا به ایشان بوده که به دلیل عدم وجود رابطه استخدامی قانونمند، همواره با مشکل روبرو بوده است.
از این رو با توجه به اهمیت سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی تجارت خارجی کشور، به ویژه در شرایط کنونی که درگیری در یک جنگ اقتصادی با استکبار جهانی حساسیت نقش آن را در ناکام گذاردن تحریم‌های ناعادلانه دوچندان کرده است، این سوال بزرگ در خصوص انتصاب مودودی به عنوان جانشین ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران خودنمایی می کند که آیا به راستی در میان نیروهای مومن و متخصص و با تجربه در بدنه دولت، فرد پخته تر و مناسب تری برای این پست حساس یافت نمی شد؟

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا