اخبارخودرویادداشت ها

رفع مشکل خودروسازی ها با شرکای چینی

به گزارش صنعت کار، ایران و چین روابط تجاری عمیقی با هم دارند و طبق آمارها ماهانه یک میلیارد دلار واردات از چین صورت می گیرد اما پس از تحریم های 4 نوامبر روابط بانکی ایران با بزرگترین شریک تجاری خود یعنی چین نیاز به باز طراحی داشت چرا که کونلون تنها بانک طرف تجاری ایران با مشکل روبرو شد.

در این بین بسیاری از تقاضاهای تجاری انباشته شده بود که متاثر از این اختلال روابط بانکی ، شرکت های خودرویی که با طرف های چینی همکاری داشتند نیز با مشکل جدی مواجه شدند.

حتی اخباری به گوش می رسید مبنی بر اینکه شرکت های ایرانی با طرف چینی خود قطع همکاری خواهند کرد و این در حالی است که در بازار خودرو ایران، خودروهای چینی به دلیل کیفیت معقول و قیمت مناسب مشتریان خود را در بازار داشتند و به نوعی در سالهای اخیر باعث متنوع شدن سبد محصولات بازار خودرو را فراهم کردند.

در روزهایی که صنعت خودرو با مشکلات عدیده ای روبرو است شاید خبر ادامه همکاری های بانکی و تجاری ایران و چین پالس مثبتی باشد که هم قطعه سازان و هم خودروسازان و واردکنندگان بتوانند از آن بهره مند شوند و به نوعی در شرایط سخت تحریم حیات صنعت خودرو را تضمین کنند.
نقطه عطف ادامه همکاری با چین در موضوع خودرو ادامه فعالیت شرکت های واردکننده است که می توانند متضمن ادامه فعالیت شرکت های ایرانی باشد.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا