اخبارخودروویژه هایادداشت ها

طرح ساماندهی قوانین به جای ساماندهی صنعت خودرو

به گزارش صنعت کار، مدتی است نمایندگان مجلس بر سر سرو سامان دادن به صنعت خودرو در تلاشند و در حالیکه به دلیل تحریم های یکجانبه آمریکا طرح ساماندهی صنعت خودرو در حال بررسی بود این طرح جای خود را به طرح ساماندهی بازار خودرو داد.

در حالیکه طرح ساماندهی صنعت خودرو معطوف به واردات و تلاطمات ارزی و ارائه راهکاری برای این صنعت در شرایط فعلی است طرح ساماندهی بازار بیشتر بر قیمت گذاری و استانداردها و کیفیت خودروداخلی نظر دارد. به نظر می رسد هر دوی این موضوعات از اساسی ترین مقولات صنعت خودرو هستند که نیاز به بررسی و کارشناسی دارند.
این که این دو طرح تا چه تفاوت هایی دارند به کنار اما نکته حائز اهمیت این است که تاکنون تصمیمات مجلس شورای اسلامی تا چه حد بر صنعت و بازار خودرو تاثیرگذار بوده است؟

کاش نمایندگان مجلس به جای بررسی کارشناسی قیمت خودرو ( که البته به واسطه نماینده و وکیل مردم بودن نیاز به بررسی توسط آنها هم هست) قوانینی وضع می کردند تا مانع بنگاه داری خودروسازان شود و یا قانونی که واردات خودرو به کشور را منظم و دقیق و راه را برای هر گونه تخلف مسدود کند.

اگر نمایندگان به رسالت اصلی خود که همانا قانونگذاری است عمل کنند قطعا نتیجه بهتری در صنعت خودرو میسر خواهد شد تا اینکه به ساماندهی بازار خودرو ورود کنند.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا