اخبارخودروویژه ها

تولید خودروهای دوگانه‌سوز نصف شد

به گزارش صنعت کار، طبق آمار موردنظر، تا پایان آبان امسال ۳۴ هزار و ۴۹۸دستگاه انواع خودروی دوگانه‌سوز در کشور به تولید رسیده که در مقایسه با هشت ماه سال گذشته، حدود ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. جدا از پراید دوگانه‌سوز که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، سایر دوگانه‌سوزها نیز با کاهش تولید در بازه زمانی موردنظر مواجه شده‌اند.

بر این اساس، سمند که دارای بیشترین تعداد تولید در بین دوگانه‌سوزهاست، تیراژی ۱۳ هزار و ۴۸۲ دستگاهی از خود به جا گذاشته و بنابراین نسبت به ۸ ماه سال گذشته، ۵۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دیگر خودروی دوگانه‌سوز کشور یعنی پژو پارس نیز در بازه زمانی تحت بررسی، حدود ۶/ ۱۷ درصد کاهش تولید را تجربه کرده است. ایران خودرویی‌ها در این مدت پنج هزار و ۹۶۰ دستگاه پارس دوگانه‌سوز را به تولید رسانده‌اند. همچنین پژو ۴۰۵ نیز که ۱۰ هزار و ۴۲۸ دستگاه تیراژ را در هشت ماه امسال به ثبت رسانده، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲/ ۵۶ درصد افت را نشان می‌دهد.

در نهایت اما سایپایی‌ها نیز چهار هزار و ۶۲۸ دستگاه تیبای دوگانه‌سوز را تا پایان آبان امسال به تولید رسانده‌اند، که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته ۳/ ۴۰ درصد کاهش را در تولید این محصول تجربه کرده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا