اخبارخودروویژه ها

اجرای استاندارد‌های ۸۵گانه امکان‌پذیر نیست

به گزارش صنعت کار، فربد زاوه درباره اجرای استاندارد‌های ۸۵ گانه از ابتدای دی ماه، اظهار کرد: حتی اگر صنعت خودرو تحریم هم نمی‌شد اجرای استاندارد‌ها در این بازه زمانی و با توجه به اصرار بر اینکه صنعت و بازار خودرو را می‌خواهیم با مدیریت دولتی اداره کنیم امکان پذیر نبود.

وی گفت: اجرای این استاندارد‌ها از ابتدای دی ماه اجرایی نخواهد بود و اگر سازمان استاندارد برای اجرای آن اصرار کند بازار خودرو آشفته‌تر خواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه تعداد زیادی خودرو ثبت نام شده که هنوز تحویل نشده و با اجرای این استاندارد‌ها دچار مشکل خواهند شد، افزود: این استاندارد‌ها به دلیل اینکه متناسب با شرایط روز کشور، بازار، توان مالی خریداران و توانایی فنی خودروسازان نیست می‌تواند منجر به تبعات اجتماعی شود اما، منجر به افزایش ایمنی و کیفیت محصولات نخواهد بود.

زاوه ادامه داد: در حال حاضر در حوزه تجاری، یک یا دو خودرو می‌توانند استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس کنند اما، در خودرو‌های سواری هیچکدام از خودرو‌های در حال تولید قادر به پاس کردن این استاندارد‌ها نیستند.

وی با بیان اینکه استاندارد‌های ۸۵ گانه، استاندارد‌های جدیدی است که در اتحادیه اروپا در حال اجرا است، گفت: رفتار سازمان استاندارد ۱۰ برابر سختیگرانه‌تر از اتحادیه اروپا است و این موضوع نتیجه مثبتی نخواهد داد.

منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا