بانک و بیمه

خطر بلعیده شدن کل بودجه دولت توسط اصل و سود اوارق مشارکت

به گزارش صنعت کار به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی در مصاحبه با رادیو اظهار داشت: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه پنج هزار میلیارد تومان به اوراق مشارکت 70 هزار میلیارد تومانی مورد نظر دولت در سال آینده افزوده اند.

وی افزود: اگر انتشار اوراق مشارکت در جهت انجام پروژه های عمرانی و طرح های سودده و یا پروژه هایی که میزان سودآوری آنها بیش از سود اعطایی به دارندگان این اوراق نباشد به ضرر کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه سود اوراق مشارکت باید به گونه ای درنظر گرفته شود که هیچ زیانی نصیب دولت و بودجه عمومی کشور نشود، اظهارداشت: طی چند سال اخیر در لایحه های بودجه به انتشار اوراق مشارکت توجه بسیاری شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه 97 پرداخت 25 هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکتی که طی دو سال اخیر انتشار یافته و سررسید آنها فرا رسیده در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این شش هزار میلیارد تومان نیز در سال آینده باید به دارندگان اوراق مشارکت سود پرداخت شود، گفت: اگر روند افزایش انتشار اوراق مشارکت از سوی دولت ادامه دار باشد در چند سال آینده باید تمامی بودجه به پرداخت سود و اصل این اوراق اختصاص یابد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه در بهترین نوع بودجه بهره گیری از اوراق مشارکت لحاظ نمی شود، افزود: انتشار اوراق مشارکت تنها در مواقع ضروری باید صورت گیرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا