اخبارخودروویژه ها

نیاز ارزی تولیدکنندگان لنت و کلاچ از نیما تامین می شود

به گزارش صنعت کار، «حسین لاجوردی» روز چهارشنبه افزود: ارزان شدن ارز در هفته های اخیر در بازار آزاد رخ داده و ارتباطی به بازار ثانویه ندارد، بلکه تامین ارز نیمایی به دلیل کمبود عرضه، بسیار زمانبر است.
به گفته این مقام صنفی، همه ثبت سفارش های تولیدکنندگان داخلی بر مبنای ارز نیمایی برنامه ریزی شده که شامل اعضای انجمن لنت ترمز و کلاچ نیز می شود.
لاجوردی یادآور شد: قیمت مواد اولیه داخلی نظیر رزین نیز از کیلویی 15 هزار تومان در ماه های گذشته به بیش از 40 هزار تومان افزایش یافته است.
رئیس انجمن لنت ترمز و کلاچ اظهار داشت: عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت در بازار است و در شرایطی که تولیدکنندگان ارز نیمایی را با وقفه یک ماهه تا 45 روزه دریافت می کنند، عرضه به بازار کاهش و قیمت ها افزایش می یابد.
وی به سخت تر شدن مراودات پولی و مالی با دیگر کشورها اشاره کرد، اما با اظهار خوشبینی از بهبود شرایط در آینده نزدیک، گفت: تولیدکنندگان ایرانی برای افزایش تولید در همین شرایط سخت هم قسم شده اند و حال که در شرایط تنگنا قرار دارند به دنبال یافتن جایگزین برای مواد اولیه خارجی هستند.
رئیس انجمن لنت ترمز و کلاچ گفت: تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ با تبدیل تهدید تحریم ها به فرصت، جایگزینی مواد اولیه خارجی و ارتقای داخلی سازی را دنبال می کنند.
تولید انواع لنت های ترمز کفشکی و دیسکی برای انواع کامیون، تریلر، اتوبوس و مینی بوس، انواع لنت های دیسکی و کفشکی برای اتومبیل های سواری، انواع لنت کلاچ جهت خودروهای سبک و سنگین و انواع لنت های مترو و قطار و انواع لنت های صنعتی توسط اعضای انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ تولید می شود.
کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، عراق و بطور کلی خاور میانه مقاصد عمده صادراتی این تولیدات را تشکیل می دهد و فعالان این عرصه معتقدند در صورت تامین مواد اولیه، امکان رفع نیاز کشور را دارند.
منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا