اخبارصنعت و معدن

ممنوعیت واردات کالاهای دست‌دوم برداشته شد

به گزارش صنعت کار، مطابق با ابلاغ وزارت صنعت معدن و تجارت به مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران ممنوعیت ثبت سفارش و واردات کالاهای مستعمل مشمول استاندارد اجباری لغو می‌شود.

در ابلاغیه وزارت صنعت به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه آمده است که در راستای اجرای بند (۳) ماده (۴۲) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، مصوبه بند (۲) و بخشنامه صادر شده در سال ۱۳۹۵ مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش و واردات کالاهای مستعمل مشمول استاندارد اجباری لغو می‌شود.

بنا بر این، مانعی برای ثبت سفارش کالاهای مستعمل و بازسازی شده مشمول استاندارد اجباری (در صورت تایید کمیسیون ماده یک آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات) وجود ندارد و ترخیص آنها منوط به تایید سازمان ملی استاندارد است.

پیش از این علی معقولی، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای در اواخر آبان ماه سال جاری (۱۳۹۷) به گمرکات اجرایی موضوع «لغو موافقت کلی برای ثبت سفارش و واردات کلیه کالاهای مستعمل مشمول استاندارد اجباری» را ابلاغ کرده بود. منطبق با آن بخشنامه ترخیص دستگاهای کشاورزی مستعمل منوط به نظر مرکز واردات گمرک ایران شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا