اخبارصنعت و معدن

دومین مرحله توزیع مواد اولیه پوشاک آغاز شد

به گزارش صنعت کار، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، توکلی در جلسه ای که با حضور نماینده وزیر اتاق اصناف ایران ، دبیرکل اتاق اصناف ایران و نماینده وزارت صنعت ، معدن و تجارت و جمعی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان حوزه پوشاک برگزار شده بود، گفت: کارگروه بررسی و پیگیری تامین مواد اولیه پوشاک در یک ماه اخیر توسط اتاق اصناف تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت به دستور وزیر راه اندازی شد که هدف از ایجاد این کارگروه حذف واسطه ها و پایین آوردن قیمت ها بوده است.

وی تصریح کرد: توزیع مواد اولیه تولید با هدف حذف واسطه ها صورت گرفته است و در این کارگروه تاجر به عنوان واردکننده با تولیدکنندگان حوزه پوشاک به صورت مستقیم در ارتباط خواهند بود و کالا بدون واسطه به تولید کننده عرضه می شود.

توکلی اظهار کرد: هدف ما حذف واسطه هاست که دوست داریم تولیدکننده و تجار در یک خط باشند و با ادامه این روند قیمت ها کاهش مناسبی خواهند داشت.
دبیرکارگروه بررسی وپیگیری تامین مواداولیه پوشاک‌افزود: این دومین مرحله توزیع پارچه به تولیدکنندگان است و در دوره قبل پارچه شلواری توزیع شده بود که باعث کاهش 10هزار تومانی قیمت کالا در بازار شد.

وی با بیان اینکه در این دوره اتحادیه های ذیربط عضو این کارگروه هستند و بر روند توزیع کالا نظارت می کنند، اظهار کرد: در حال حاضر در این دور از توزیع پارچه، پیراهن دوزان و تولیدکنندگان حواله 700 مترپارچه با نرخ مصوب را دریافت می‌کنند که قیمت آن 5 الی 7 هزار تومان زیر قیمت بازار است.
توکلی تصریح کرد: این کارگروه تازه شروع به کار کرده است و در دوره‌های بعدی رسته های دیگر را نیز شامل خواهد شد و در دوره بعد یک هزار و 200 تن نخ، پارچه آستری، لایی چسب و پارچه مانتویی نیز عرضه خواهد شد.

وی افزود: این کارگروه هفت رسته مرتبط (پیراهن دوزان، خیاطان، سراجان، کشباف، چرم و …) صنف پوشاک را شامل می شود و تمامی اتحادیه های همگن در این کارگروه حضور دارند و هیات امنای بازار و اتاق اصناف ایران و تهران نیز بر روند کار نظارت دارند.

توکلی اظهار کرد: برای روند بهتر فعالیت کارگروه با تمامی کارخانجات نساجی کشور وارد مذاکره شده ایم و هدف اصلی ما بالا بردن تولید با قیمت مناسب و حذف واسطه‌هاست و به زودی فعالیت کارگروه گسترش می‌یابد.

* متعادل شدن قیمت ها با عرضه بی واسطه مواد اولیه پوشاک

علی عوض‎پور دبیر کل اتاق اصناف ایران هم در جلسه کارگروه بررسی و پیگیری تامین مواد اولیه پوشاک گفت: دومین جلسه توزیع حواله پارچه از طریق کارگروه بررسی و پیگیری تامین مواد اولیه پوشاک به تولیدکنندگان این صنف صورت گرفت که این کار با هدف حذف واسطه‌ها و متعادل شدن قیمت ها در بازار است.
وی تصریح کرد: این کارگروه با همت مدیران اتحادیه پوشاک، پیراهن دوزان، خیاطان و تهران و نماینده وزیر در اتاق اصناف ایران تشکیل شده و به صورت آزمایشی فعالیت داشته‌اند که نتیجه مثبتی را در برداشت و با توجه به ضرورت تامین و توزیع مواد اولیه پوشاک و مشکلاتی که در این حوزه داشتیم و از طرفی یکی از پتانسیل های صنوف تولیدی در حوزه تولید پوشاک است کارگروه اقدام به توزیع مواد اولیه در مرحله دوم داشته است.
عوض پور اظهار کرد: با توجه به نتیجه مثبتی که کارگروه در این مدت اندک داشته است توانسته برای تامین مواد اولیه تعدادی از 10 هزار واحد تولیدی صنفی در شهر تهران اقدام کند و با توجه به موفقیت این کارگروه امروز تصمیم بر آن شد تا فعالیت کارگروه را به تولیدکنندگان کشوری نیز تعمیم بدهیم و تأمین کننده مواد اولیه پوشاک کشورمان باشیم.
دبیرکل اتاق اصناف ایران افزود: تلاش ما بر این است تا در سایر بخش‌ها و حوزه‌های دیگر تولیدی صنفی حمایت لازم را جهت تامین مواد اولیه و تسریع در ثبت سفارش وتخصیص ارز را با همکاری وزارت صمت داشته باشیم تا تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی صنفی در بخش خصوصی انجام شود و در این راستا اتاق اصناف ایران همه تلاش خود را بکار خواهد گرفت.
وی تأکید کرد: هدف ما حذف واسطه ها از بخش تولید داخلی کشور است و در خصوص سایر واحدهای تولیدی که نیاز به مواد اولیه دارند به دنبال تأمین آن باشیم تا به صورت مستقیم و بلاواسطه تامین مواد اولیه را تسهیل بخشیم تا بتوانیم شاهد کاهش قیمت ها در آینده در بازار تولید د اخلی باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا