اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

راه اندازی سامانه حمل و نقل الکترونیک/سهم ۱۱ درصدی تجارت الکترونیک از تولید ناخالص داخلی

به گزارش صنعت کار، سید منصور مرتضوی درنشست خبری ظهر امروز در خصوص راه اندازی استارت آپی در حوزه حمل کالا گفت: این شرکت با مشارکت شرکت سرمایه گذاری چینی در زمینه تامین منابع مالی پروژه‌های بزرگ سابقه خوب و طولانی داریم که از نمونه‌های آن می‌توان به صنعت حمل و نقل و خودروسازی اشاره کرد.
وی افزود: در همین راستا استارت آپی در حوزه حمل و نقل مشغول به فعالیت بوده که در بخش‌های فنی و با تکیه بر تجربه ۱۵ ساله در بخش حمل و نقل با شرکتی در این حوزه فعالیت مشترک خود را آغاز کرده است.
مرتضوی بیان کرد: ۱۵۰ مرکز استان و شهر در کشور وجود دارد که بارخیز است که در این میان ۷۷ شهر آن ۷۰ درصد از خرده بار کشور را شامل می‌شود.
وی در توضیح طریق حمل و نقل بسته‌ها گفت: بسته‌های مدنظر از ۳ طریق هوایی برای بسته‌های ویژه، اتوبوس برای بحث امنیت بیشتر و کامیون استفاده می‌شود.
گلوی مدیرعامل یارباکس عنوان کرد: تیم فنی این گروه با تجربه ۴ ساله در حوزه بی تو بی با توجه به شرایط تحریمی و و عقب نشینی بانک‌های خارجی از توسعه نرم افزار عقب نشینی کرده و با اعمال تغییراتی در خرده بار به این نتیجه رسیدیم که نیازمند راه اندازی سامانه آنلاین برای سهولت در جابه جایی کالا دست پیدا کنیم.
گلوی تصریح کرد: با تصمیمات اتخاذ شده پس از ۶ ماه انجام کار کارشناسی، شرکتی در این حوزه شکل گرفت که از اهداف مهم آن می‌توان به رهبری در مرسولات بین شهری و شرکتی اشاره کرد تا در نهایت افزایش کیفیت زندگی افراد را پیش رو داشته و به سمت هوشمند سازی شهری حرکت کنیم.
وی عنوان کرد: شرکت‌هایی در این حوزه مشغول به کار هستند که به صورت سنتی و یا نیمه مکانیزم فعال هستند که با شناسایی این مشکل‌ها و تبدیل آن به سخت افزار و نرم افزار آنلاین سامانه مربوطه شکل گرفته است.
گلوی اظهار کرد: دسترسی بیش از ۷۰ درصد مردم ایران به اینترنت و رشد ضریب نفوذ اینترنت سبب افزایش اعتماد مردم به خدمات دولت الکترونیک شدند که در نهایت سهم ۱۱ درصدی از تولید ناخالص داخلی را به تجارت الکترونیک اختصاص داده و پیش بینی‌ها از افزایش این رقم به ۱۵ درصد تا سال آینده دارد.
وی خاطر نشان کرد: این شرکت در نظر دارد در فاز نخست فعالیت خود ۲۰۰ نفر را در حوزه حمل و نقل درون شهری به کار گیرد تا طی ۳ سال آینده این رقم به ۲۰ هزار نفر برسد.
گلوی تصریح کرد: این شرکت تاکنون ۷۰ شهر مقصد را برای انتقال کالا‌ها انتخاب که طی آینده‌ای نزدیک به ۱۱۰ شهر خواهد رسید.
مدیرعامل یک شرکت استارت آپی عنوان کرد: بحث خرده بار تجارتی است که در بر گیری بالایی دارد که در این زمینه شرکت ملی پست به عنوان بزرگترین رقیب ما به حساب می‌اید با این تفاوت که سرعت و هزینه انتقال کالا توسط این شرکت رقابتی‌تر از شرکت ملی پست است.
مدیرعامل یک شرکت استارت آپی بیان کرد: در بحث سرمایه گذاری خارجی استفاده از موتورسیکلت‌های برقی برای جابه جایی مرسولات و در راستای کاهش مصرف سوخت و هوای آلوده استفاده شده که تا ۲ سال آینده ۲ هزار دستگاه وارد چرخه توزیع می‌شود.
گلوی در ادامه به بحث لجستیک اشاره کرد و گفت: برای بحث لجستیک برنامه جامعی داریم که در ابتدا به ۱۰۰ دستگاه موتور سیکلت و ۲۰ دستگاه وانت آغاز به کار کرده است.
وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد انتقال کالا از طریق اتوبوسرانی و حدود ۵ درصد نقل و انتقالات از طریق هوایی صورت می‌گیرد، گفت: طریقه پرداخت نیز به صورت نقدی یا آنلاین در مبدا و مقصد امکان پذیر است.
گلوی در توضیح محدودیت‌های انتقال کالا گفت: محدودیت وزنی تا سقف ۱۲۰ کیلوگرم و از نظر اندازه بسته‌های ۹۰*۹۰ مد نظر ما قرار دارد.
وی در پایان یاد آور شد ترانزیت خارجی با چین در آینده‌ای نزدیک برقرار خواهد شد.
منبع: میزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا