اخبارخودروراه و ساختمانویژه ها

بازگشت دوباره پارکبان ها به شهر تهران

به گزارش صنعت کار، محمدعلی کرونی با اشاره به این که براساس مصوبه شورای عالی ترافیک، از ١٥ دی ماه ۹۵، می بایست پارکبان‌ها جمع‌آوری و به جای آن شاهد افزایش تعداد پارکومترها می بودیم گفت : پارکبان‌ها در پی تصمیم برای ساماندهی و توزیع عادلانه پارک حاشیه‌ای خودرو در تهران، پدیدآمدند. از حدود سه سال قبل، با تمدید نشدن قرارداد شرکت های تامین کننده نیروهای پارکبان، عملا عمر پارکبان ها به پایان رسید و پرونده این طرح برای همیشه بسته شد. طرحی که حدود ١٠ سال قبل به عنوان یکی دیگر از راهکارهای شهرداری تهران برای نظم بخشی به ترافیک و تردد در پایتخت آغاز شد اما پس از فراز و نشیب های بسیار و ابهاماتی که در عملکرد آن وجود داشت بالاخره به خاطر شفاف نبودن عملکرد پارکبان ها و گردش مالی پیمانکاران و نیروهای پارکبان پایان یافت.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران یادآور شد: با توجه به مصوبه شورای شهر تهران در سال ۹۵ مبنی بر الزام شهرداری تهران نسبت به مکانیزاسیون پارک حاشیه ای و همچنین مصوبه اخیر شورای شهر پنجم مبنی بر ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی پارک حاشیه ای و بکار گیری تکنولوژی روز در دنیا، شاهد این مساله هستیم که معاونت حمل و نقل و ترافیک در یکی از مناطق شهرداری تهران به صورت منطقه ای و بدون ارائه برنامه عملیاتی هماهنگ برای کل سطح شهر تهران، مناقصه ای در راستای واگذاری مکان های پارک حاشیه ای آن هم در قالب قراردادهای غیره مکانیزه و به وسیله ثبت تصاویر توسط اپراتور های انسانی برگزار کرده و پیمانکار را نیز انتخاب کرده است.

کرونی تاکید کرد : این در حالیست که در بسیاری از شهرهای جهان و حتی کلان شهرهای ایران، با استفاده از روش های کنترل مکانیزه پارک حاشیه و با تکیه بر توانمندی های شرکت های دانش بنیان داخلی به مدیریت پارک در معابر پرداخته می شود. از منظر آسیب شناسی، قراردادی که در حال حاضر در یکی از مناطق شهرداری تهران در جریان است، منجر به ورود مجدد پارکبان ها و عوارض مترتب بر حضور آن ها در سطح معابر خواهد بود که مطابق تجربه گذشته اعتراضات مردمی را در بر خواهد داشت. به عنوان مثال با توجه به وظیفه پارکبان در طرح جدید مبنی بر ثبت تصاویر خودروها در فواصل نیم ساعته و امکان ثبت یا عدم ثبت تخلف خودروها با انتخاب پارکبان، این امر خود زمینه ساز بروز اخلال و مفسده در امر پارک حاشیه ای خواهد شد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این که انتظار می رود که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن رعایت و ملاحظه مصوبات شورای شهر، تعامل سازنده نری با کارشناسان حوزه حمل و نقل شهری داشته باشد گفت :که تهران دیگر ظرفیت یک دوره مدیریت شهری براساس سعی و خطا را ندارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا