اخبارخودرو

بی‌ام و ۳۲۰I را بشناسید+ تصاویر و مشخصات

به گزارش صنعت کار، شاید معروف‌ترین سری BMW در جهان سری ۳ باشد. خودرویی که در ابتدا وارد سگمنت خودرو‌های سدان اسپرت شد و از نسل دوم آن به بعد، نسخه‌های چهار در خانوادگی آن نیز عرضه شدند. قدمت سری ۳ بی ام و به سال ۱۹۷۵ باز می‌گردد. در این مقاله به بررسی یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های بی ام و می‌پردازیم که در ایران هم به وفور مشاهده می‌شود: بی ام و سری ۳۲۰i سری سه. در ادامه مشخصات فنی، تجربه رانندگی و نقاط ضعف و قوت بی ام و ۳۲۰i را بررسی می‌کنیم.

بی‌ام و ۳۲۰I را بشناسید+ تصاویر و مشخصات

در حالی که کم کم همه به سراغ خودرو‌های کراس‌اوور و SUV می‌روند، به نظر دوران سلطنت خودرو‌های سدان به پایان رسیده است. اما در همین شرایط هم هنوز خودرو‌هایی هستند که می‌توانند از شاسی‌بلند‌هایی که بازار را قبضه کرده‌اند پیشی بگیرند و دل خریداران را به دست بیاورند. BMW ۳۲۰i یکی از همین خودرو‌ها است. این خودرو را می‌توان نسخه رام‌ترین نسخه بی ام و سری ۳ دانست که بیشتر خانواده‌ها و افرادی که به خودرو‌های لوکس بزرگ علاقه دارند را هدف گرفته است. آیا در میان هجوم این همه SUV و کراس‌اوور، BMW ۳۲۰i می‌تواند جایگاهی داشته باشد؟ برای پاسخ این سوال همراه ما باشید.

مشخصات فنی بی ام و ۳۲۰i

بی ام و ۳۲۰i ممکن است قوی‌ترین خودروی بی ام و نباشد، به هر حال خودروی چهار دری که برای یک خانواده طراحی شده است قرار نیست از نظر سرعت و قدرت با سوپراسپرت‌های خیابانی رقابت کند. اما به خودی خود هم عملکرد فنی BMW ۳۲۰i دلنشین است. موتور این خودرو ۱۸۲ اسب‌بخار قدرت دارد و ظرف مدت ۷.۳ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر شتاب می‌گیرد. از اعداد و ارقام که بگذریم، عملکرد فنی این خودرو هنگام رانندگی خودش را ننشان می‌دهد. به خصوص زمانی که حالت اسپرت خودرو فعال باشد، سواری نرم، راحت و چاپکی دارد. حداکثر گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر در کنار استفاده از سیستم انتقال قدرت استپ‌ترونیک فوق‌العاده قدرتمند، همیشه توان و نرمی کافی برای راننده فراهم می‌کند. صدای موتور به خصوص در دور موتور‌های بالا دلنشین است. این موتور قوی‌ترین موتور بی ام و نیست، ولی قطعا یکی از بهترین‌های آن است.

فرمان‌پذیری و هندلینگ بی ام و ۳۲۰i

این روز‌ها همه به سیستم xDrive بی ام و عادت کرده‌اند. سیستمی که نیروی تولیدی موتور را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. با فراگیر شدن این سیستم، جای تعجب دارد که بی ام و ۳۲۰i محور عقب است. اگرچه این خودرو مجهز به سیستم‌های الکترونیکی و پیشرفته‌ای است که مانع از حرکات ناخواسته خودرو در زمان بارش برف و باران است، اما هنوز هم می‌توان تجربه تجربه رانندگی کلاسیک یک BMW را در آن حس کرد.

ایمنی بی ام و ۳۲۰i

زمانی که در سال ۲۰۱۲ سری ۳ عرضه شد، این خودرو توانست در آزمون‌های ایمنی NCAP اروپا پنج ستاره دریافت کند. هنوز هم مدل‌های جدید این خودرو در صدر گزینه‌های ایمن نهاد‌های مختلف از جمله موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا است. البته رقبای پیشرفته‌تر امکانات و تجهیزات ایمنی بیشتری هم دارند و بی ام و برای رقابت با خودرو‌های جدیدتر باید از فناوری‌های مدرن‌تر و ایمن‌تری در خودروی خود استفاده کند.

بی‌ام و ۳۲۰I را بشناسید+ تصاویر و مشخصات

سیستم ConnectedDrive بی ام و به راننده در مورد برخورد با مانع هشدار می‌دهند و در سرعت‌های کمتر از ۶۰ کیلومتر خودرو در صورت وجود مانع در مسیر به صورت خودکار ترمز می‌کند. در سرعت‌های بالای ۷۰ کیلومتر هم در صورت خروج از لاین، خودرو به راننده هشدار می‌دهد. بین سرعت‌های ۱۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت، بی ام و ۳۲۰i به صورت خودکار عابرین پیاده را تشخیص می‌دهد و خودرو را متوقف می‌کند. بی ام وهای سری ۳ سیستم کروز کنترل قابل تنظیم هم دارند و می‌توان حداکثر سرعت مجاز خودرو را به مقدار دلخواه تا ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت تنظیم کرد. کروز کنترل این خودرو مجهز به سیستم توقف و حرکت هم هست. این سیستم سرعت خودروی جلویی را می‌سنجد و در صورت نیاز به صورت خودکار ترمز می‌کند و خودرو را متوقف می‌کند و بعد از اینکه خودروی جلویی مجددا حرکت کرد، خود به خود حرکت می‌کند.

صندلی‌های اسپرت جلو با تریم Sport Line، آرزوی هر راننده‌ای است. به خصوص در سفر‌های طولانی، این صندلی‌ها به خوبی کمر سرنشینان را در برمی‌گیرند و بسیار راحت هستند. صندلی‌های عقب فضای مناسبی دارند و دو سرنشین بالغ می‌توانند سواری راحتی داشته باشند، نکته منفی این است که مثل خیلی از خودرو‌های مدرن، فضای پای کافی برای سرنشینانی که جثه بزرگی دارند فراهم نشده است. سر و صدای کابین بسیار پایین است و حتی در مسیر‌های ناهموار هم موجب آزار سرنشینان نخواهد شد.

بی‌ام و ۳۲۰I را بشناسید+ تصاویر و مشخصات

بی ام و یک خودروی لوکس است و این احساس را به سرنشینان منتقل می‌کند. مواد به کار رفته در داخل کابین کیفیت بسیار بالایی دارند و کیفیت ساخت کابین هم فوق‌العاده است. در صورت تمایل خریدارن می‌توانند صندلی‌های تمام چرم انتخاب کنند هرچند در میان خودرو‌های رقیب، خودرو‌هایی هستند که طراحی داخلی زیباتر و پیشرفته‌تری دارند و کم کم بی ام و سری ۳ در حال عقب افتادن از رقیبان است.

فضای صندوق در BMW ۳۲۰i ۴۸۰ لیتر است که می‌تواند نیاز‌های یک خانواده را تامین کند. تمام تجهیزات و کنترل‌های خودرو از طریق صفحه دیجیتال لمسی کنترل نمی‌شوند و بعضی از دکمه‌ها به صورت سنتی و کلاسیک روی داشبورد قرار دارند.

بی‌ام و ۳۲۰I را بشناسید+ تصاویر و مشخصات

سیستم چندرسانه‌ای این خودرو یعنی iDrive یکی از باکیفیت‌ترین سیسستم‌های رایانه‌ای خودرو در جهان است. نمایشگر لمسی خودرو کیفیت زیادی دارد و سرعت پاسخگویی آن بسیار بالاست. سرنشینان می‌توانند به سادگی با استفاده از اپل کارپلی یا اندروید اتو از طریق تلفن همراه خود به خودرو متصل شوند. حتی امکان شارژ بی‌سیم به عنوان یک آپشن فراهم شده است.

بهینگی و مصرف سوخت بی ام و ۳۲۰i‌

می‌توانید خودرویی تصور کنید که موتور ۲.۰ لیتری با ۱۸۲ اسب‌بخار قدرت داشته باشد، صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۷.۲ ثانیه طی کند، حداکثر ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد و تنها در هر صد کیلومتر ۵.۵ لیتر سوخت مصرف کند؟ بی ام و سری ۳، ۳۲۰i موفق به انجام این کار شده است. هرچند رقم‌های اعلام شده از سوی خودروسازان کمی با آن‌چه در واقعیت اتفاق می‌افتد اختلاف دارند، اما اگر بی ام و ۳۲۰i را در حالت اکو قرار دهید و با گاز و ترمز با ملایمت برخورد کنید، می‌توانید به مصرف سوخت اعلام شده نزدیک شوید.

بی‌ام و ۳۲۰I را بشناسید+ تصاویر و مشخصات

تجهیزات و امکانات بی ام و ۳۲۰i

بی ام و یک برند لوکس است و این در تمام جوانب خودرو‌های این شرکت تجلی پیدا می‌کند. بی ام و ۳۲۰i تجهیزات و امکانات فراوانی دارد، بعضی از آن‌ها به شدت کاربردی و مفید هستند. سیستم انتقال قدرت استپ‌ترونیک اسپرت اتوماتیک، فرمان اسپرت، هد آپ دیسپلی، دوربین‌های سوراند، دستیار پارک خودکار، سیستم هشدار در صورت خروج از لاین و سیستم هشدار پیش از برخورد و همچنین سیستم صوتی هارمان کاردون از جمله این امکانات هستند.

بهتر است پکیج‌های مختلف بی ام و را بررسی کنید و آپشن‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. مدلی که تمام آپشن‌ها را داشته باشد تقریبا دو برابر مدل پایه قیمت دارد. بعضی از خودرو‌های رقیب مجهز به امکانات و تجهیزات لوکس‌تر و پیشرفته‌تری هستند، اما این به معنای آن نیست که بی ام و ۳۲۰i در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا