اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

نفت بالاخره صعودی شد

به گزارش صنعت کار، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در فوریه ۸۷ سنت یا ۱.۹ درصد افزایش یافت و در ۴۷.۹۶ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۵.۸ درصد افزایش ثبت کرد. شاخص قیمت نفت آمریکا ۲۴.۸ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش داشت.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس با ۱.۱۱ دلار یا ۲ درصد افزایش، در ۵۷.۰۶ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته حدود ۷.۲ درصد افزایش نشان داد. نفت برنت که شاخص قیمت بازار جهانی است ۱۹.۵ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش داشت.

رشد هفتگی هر دو قیمت پایه پس از سه هفته کاهش متوالی روی داد. قیمتهای نفت روز پنج شنبه که نظرسنجی‌ها حاکی از کاهش چشمگیر تولید اوپک در دسامبر بود، افزایش پیدا کرده بودند.

اوله هانسن، تحلیلگر کالا در شرکت ساکسو بانک به مارکت واچ گفت: در معاملات روز جمعه بازارها از کاهش تولید ماهانه اوپک و مذاکرات تجاری آتی آمریکا و چین آسوده خاطر شدند و این امر به رشد قیمت‌های نفت کمک کرد.

بازارها روز جمعه به بیانیه وزارت بازرگانی چین که دیدار هیاتی از مقامات بازرگانی آمریکا با همتایان چینی خود در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه را تایید کرد، واکنش مثبت نشان دادند. دو طرف برای نخستین بار از زمان توافق دونالد ترامپ و شی جین پینگ، روسای جمهور آمریکا و چین برای آتش بس تجاری ۹۰ روزه دیدار کردند.

آمار تولید و ذخایر نفت آمریکا که به دلیل تعطیلات سال نو دو روز دیرتر از موعد از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت این کشور برای دومین هفته متوالی تغییر چندانی نداشته است اما ذخایر محصولات نفتی رشد قابل توجهی را مشاهده کردند. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ دسامبر، تنها ۷ هزار بشکه رشد کرد و به ۴۴۱.۴ میلیون بشکه رسید.

تحلیلگران در نظرسنجی پایگاه خبری “اس اند پی گلوبال پلاتس” کاهش ذخایر نفت آمریکا به میزان ۱.۳ میلیون بشکه در هفته گذشته را پیش بینی کرده بودند. موسسه امریکن پترولیوم روز پنج‌شنبه کاهش ذخایر نفت آمریکا به میزان ۴.۵ میلیون بشکه را گزارش کرده بود. با این حال ذخایر بنزین آمریکا طی مدت مذکور ۶.۹ میلیون بشکه و ذخایر میعانات ۹.۵ میلیون بشکه افزایش یافت.

بر اساس گزارش مارکت واچ، چشم انداز تقاضا برای انرژی با آمار رسمی که نشان داد اقتصاد آمریکا در دسامبر ۳۱۲ هزار شغل ایجاد کرده و نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصادی تا حدودی تخفیف پیدا کرد، بهبود یافت. آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب بود و به بانک مرکزی آمریکا اجازه می‌دهد به روند افزایش نرخ‌های بهره که برای بازارهای مالی موضوع حساسی است، ادامه دهد.

در این بین، شرکت خدمات انرژی “بیکرهیوز” روز جمعه اعلام کرد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته ۸ حلقه کاهش یافته و به ۸۷۷ حلقه رسید که نشان دهنده کندی روند رشد تولید این کشور است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا