صنعت و معدنگوناگون

تولیدکنندگان ماهیان گرم آبی در ورطه نابودی

به گزارش صنعت کار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن آقازاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی با اشاره به اینکه واردات تیلاپیا تولید ماهیان گرم آبی را در ورطه نابودی قرار داد، اظهار کرد: میزان تیلاپیا موجود در بازار با آمارهای شیلات همخوانی ندارد.

وی افزود: با وجود آنکه شیلات ایران اظهاراتی مبنی بر صدور مجوز 16 هزارتن تیلاپیا دارد، اما آمار گمرک چین ، واردات 43 هزارتن تیلاپیا به ایران را نشان می‌دهد؛ که به نظر می‌رسد تاکنون بیش از 90 هزارتن تیلاپیا در فروشگاه ها و سوپر مارکت توزیع شده است.

به گفته وی؛ این میزان واردات، تولیدکنندگان ماهیان گرم آبی را در ورطه نابودی قرار داده است.

آقازاده ادامه داد: با توجه به آنکه مسئولان سازمان شیلات معتقدند که بخشی از تیلاپیا وارداتی غیرقانونی است ،جای سوال است که چگونه کشتی های یخچال‌دار که در مبادی ورودی بار خود را تخلیه می‌کنند، می تواند قاچاق باشد که دولتمردان باید این موضوع را مشخص کنند.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی با اشاره به اینکه واردات تیلاپیا ضربه مهلکی به تولید ماهیان گرم آبی وارد کرد، بیان کرد: هم اکنون دلالان و سلف گران زیر قیمت تمام شده اقدام به خرید ماهیان گرم آبی از تولیدکنندگان می‌کنند که این امر مشکلات عدیده ای نظیر تاخیر در پرداخت اقساط بانک و نبود توان لازم برای خرید نهاده های تولید به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه واردات تیلاپیا داستان عجیب و غریبی است، افزود: با توجه به اوضاع کنونی بازار، دور نمای مناسبی از آینده تولید و صنعت ترسیم نمی‌شود، چراکه تعدادی از مافیای واردات و سودجویان از هر فرصتی برای به دست آوردن سودهای هنگفت استفاده می‌کنند .

به گفته آقازاده با توجه به هدر رفت سرمایه تولیدکنندگان ماهیان گرم آبی، سازمان شیلات از توقف واردات تیلاپیا خبر داده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا