اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

عربستان پالایشگاه نفت ۱۰ میلیارد دلاری در پاکستان می‌سازد

به گزارش صنعت کار، پاکستان به دنبال جذب سرمایه‌گذاری و سایر حمایت‌های مالی برای مقابله با کسری حساب جاری روبه‌ رشدی است که تا حدودی ناشی از افزایش قیمت‌های نفت بوده است. عربستان سعودی سال گذشته یک بسته شش میلیارد دلاری به پاکستان عرضه کرد که شامل کمک برای فاینانس واردات نفت بود.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی در گوادار به خبرنگاران گفت: عربستان سعودی می‌خواهد با ایجاد یک پالایشگاه نفت و شراکت با پاکستان در کریدور اقتصادی چین پاکستان، توسعه اقتصادی پاکستان را باثبات کند. وی گفت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در فوریه برای امضای این توافق به پاکستان سفر خواهد کرد. فالح همچنین از سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در بخش‌های دیگر خبر داد.

پکن ۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در راستای کریدور اقتصادی چین پاکستان متعهد شده که شامل احداث نیروگاه‌های برق، بزرگراه‌ها، خطوط راه‌آهن جدید و بنادری با ظرفیت بالاتر است تا به ارتقای پاکستان به عنوان مسیری برای متصل کردن غرب چین به جهان کمک کند.

غلام سروار خان، وزیر نفت پاکستان اظهار کرد: با ایجاد یک پالایشگاه نفت در گوادار عربستان سعودی، یک شریک مهم در کریدور اقتصادی چین پاکستان خواهد شد.

خبرگزاری SPA عربستان سعودی پیش‌تر گزارش کرده بود فالح با وزیران نفت و امور دریایی پاکستان برای مذاکره در خصوص همکاری در پالایش، پتروشیمی، معدنکاری و انرژی تجدیدپذیر دیدار کرده است.

همچنین فالح توافقات لازم را پیش از امضای تفاهم‌نامه نهایی خواهد کرد.

از زمانی که دولت عمران‌خان نخست‌ وزیر پاکستان در اوت به قدرت رسیده، پاکستان بسته‌های اقتصادی از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و چین دریافت کرده است.

پاکستان در نوامبر به مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول به منظور دریافت سیزدهمین بسته کمک مالی خود از اواخر دهه ۱۹۸۰ برای مقابله با بحران تراز پرداخت ادامه داد.

بر اساس گزارش رویترز، دفتر نخست وزیر پاکستان پنج‌شنبه گذشته اعلام کرده بود اسلام‌آباد انتظار دارد توافق‌های سرمایه‌گذاری را با عربستان سعودی و امارات متحده عربی در هفته‌های آینده امضاء کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا