اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

پیش‌بینی دو تولیدکننده بزرگ از کف قیمت نفت

به گزارش صنعت کار، قیمت نفت از زمانی که در دسامبر به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسید، بیش از ۲۰ درصد بهبود یافته است و به حد کافی بوده تا اوپک پلاس لحن خود درباره میزان کاهش تولید را تغییر دهد و عمان قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ را پیش‌بینی کند.

محمد بن حمد الرومهی، وزیر نفت عمان به تلویزیون بلومبرگ گفت: توافق میان اوپک و شرکایش از جمله روسیه و عمان می تواند قیمت نفت را در ۶۰ دلار در هر بشکه پایدار نگه دارد. وی کف قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ را بین ۶۰ تا ۷۰ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد.

کلودیو دسکالزی، مدیرعامل شرکت انی ایتالیا نیز به تلویزیون بلومبرگ گفت: کف قیمت نفت بین ۶۰ تا ۶۲ دلار در هر بشکه خواهد بود.

چند هفته پیش که برنت برای مدت کوتاهی به پایین مرز ۵۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد، وزیران اوپک به بازار اطمینان دادند که میزان عرضه خود را کاهش خواهند داد. این پیام به همراه روشن شدن چشم انداز روابط تجاری میان آمریکا و چین، قیمت نفت را به بالای ۶۰ دلار در هر بشکه برد و به صحبتها درباره نشست اضطراری اوپک پایان بخشید.

اوپک با هدایت عربستان سعودی موافقت کرده است تولیدش را برای تقویت قیمت نفت کاهش دهد. این گروه به همراه تولیدکنندگان غیراوپک که به اوپک پلاس معروف شده اند، توافق کرده اند در نیمه اول سال میلادی جاری تولیدشان را مجموعا ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی چهارشنبه گذشته اظهار کرده بودند این تولیدکنندگان تولیدشان را در دسامبر ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دادند. وی روز یکشنبه در کنفرانس نفتی ابوظبی گفت: بازار نفت در مسیر درستی حرکت می‌کند و به سرعت متعادل خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا