اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

کاهش ۲۰ درصدی پیش‌بینی HSBC از قیمت برنت

به گزارش صنعت کار، این بانک اعلام کرد اکنون انتظار دارد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۱۹ به ۶۴ دلار بالغ شود در حالی که پیش از این قیمت نفت برنت در سال میلادی جاری را ۸۰ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده بود. همچنین میانگین قیمت نفت برنت که شاخص قیمت بازار جهانی است، ۷۰ دلار برای سال ۲۰۲۰ و سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی شد که کمتر از پیش‌بینی قبلی به ترتیب ۸۵ و ۷۵ دلار است.

بانک HSBC انتظار دارد قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نسبت به برنت در سال ۲۰۱۹ هفت دلار در هر بشکه و تا سال ۲۰۲۱ به میزان ۲ دلار در هر بشکه ارزانتر باشد.

تحلیلگران این بانک در یادداشتی نوشتند: در سه ماه گذشته قیمت برنت ۳۵ دلار در هر بشکه کاهش یافت که ناشی از افزایش تولید اوپک، رشد انفجاری عرضه آمریکا و نگرانیها پیرامون رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ بود. چشم انداز اقتصاد جهانی به شدت مبهم است و ادامه تنشهای تجاری نیز به این ریسک افزوده است.

بر اساس گزارش پلاتس، بانک HSBC اعلام کرد کاهش تولید اوپک که از اول ژانویه به اجرا درآمده است، سیگنال مثبت اصلی بازار در ماههای اخیر بوده است و این گروه ممکن است تولیدش را در سال ۲۰۱۹ بیشتر کاهش دهد تا قیمتها را بالاتر ببرد.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس هفته گذشته با اشاره به حجم رو به رشد تولید نفت شیل آمریکا، کاهش هزینه های تولید و ابهام پیرامون تقاضای جهانی برای نفت، قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت برنت در سال میلادی جاری را ۱۱ درصد کاهش داده و ۶۲.۵۰ دلار در هر بشکه اعلام کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا