خودرو

وقتی مرکز اصناف پاسخ روشن نمی دهد/ داتیس خودرو مستندات خود را ارائه کرد + اسناد

به گزارش صنعت کار به نقل از خودروکار، میلاد علینقی، مدیرعامل شرکت داتیس خودرو ایرانیان، روز گذشته در نشستی خبری، با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما صرفا صحبت می شود و عملیاتی صورت نمی گیرد، اظهار کرد: این پرسش مطرح است که چرا اگر شرکتی مانند داتیس خودرو عملیاتی پیش رفته است با آن برخورد می شود اما در بحث خدمات دهی به مردم هیچ اقدامی صورت نمی گیرد؟ اولین اصل ما در این شرکت خدمات دهی به مشتریان بود. در سال 93 با توجه به مشکل آلودگی هوا تصمیم گرفتیم اولین تعمیرگاه تخصصی خودروهای هیبرید در کشور را راه اندازی کنیم چرا که تا پیش از این به دلیل نبود خدمات پس از فروش مطمئن این خودروها، مشتری از خرید این نوع خودروها خودداری می کرد.

او ادامه داد: در سال 95 این تعمیرگاه با بهترین تجهیزات راه اندازی شد. پیش از راه اندازی این تعمیرگاه خودمان را به عنوان یک شرکت خصوصی خدمات رسان در زمینه خودرو معرفی کردیم و پس از این اتفاق رقابت در عرصه خدمات پس از فروش میان شرکت های خودرویی صورت گرفت.

مدیرعامل داتیس خودرو، با اشاره به اینکه ما تصمیم گرفتیم پس از این کار، مکاتباتمان با شرکت های خودروساز بزرگ دنیا را برای گرفتن نمایندگی مذاکره کردیم، تصریح کرد: در بسیاری از مذاکرات تا نام ایران را می آوردیم در همان ابتدا کلمه «نه» را می شندیم. بسیاری از کشورها با توجه به اینکه بازار خوبی در آمریکا دارند حاضر نبودند که در بازار ایران فعالیت کنند. مذاکرات ما ادامه داشت تا اینکه ما چند قرارداد با چند برند مختلف به امضا رساندیم و ما بقی قراردادها نیز طی چند روز آینده معرفی خواهند شد.

علینقی با بیان اینکه در برخی از قراردادها ما فروش انحصاری خاورمیانه خود را به خود اختصاص داده ایم، گفت: در میان این برندها، نام شرکتی به نام «هایکو» مطرح شد. در همان جلسه نخست با این شرکت عنوان کردند که این یک جلسه میان داتیس خودرو، هایکو و شرکت ولوو است چرا که هایکو از سال 2008 شریک تجاری ولوو است. پس از 8 ساعت جلسه گفتند که قرارداد ما با شما مانند قرارداد مستقیم شما با ولوو است.

او افزود: پس از 10 روز به ما جواب مثبت دادند و ما گمان می کردیم با حمایت دولت در این زمینه روبه رو خواهیم شد اما به جای حمایت با موانع متعددی روبه رو شدیم. بهمن ماه سال گذشته ما مدارک خود را به مرکز امور اصناف جهت اخذ مجوز فعالیت ارائه کردم اما پس از تعطیلات عید پس از پیگیری های مختلف در کمال تعجب با این پاسخ مواجه شدیم که شما مدارکی مبنی برقرارداد و ترجمه قرارداد نزد ما ندارید.

علینقی اظهار کرد: ما مجددا از شرکت در دو نسخه مدارک را درخواست کردیم و به مرکز اصناف ارائه کردیم و اینبار دوستان این پرسش را مطرح کردند که چرا در قرارداد شما نام ولوو آمده باید این نام حذف شود و نیازی به گارانتی ولوو نیست. هر چقدر ما توضیح دادیم که بخش اصلی قرارداد مربوط به ولوو است آقای امانت رییس مرکز اصناف نپذیرفتند اما در همانجا به ما قول دادند که اگر این نام حذف شود، مجوز ما صادر خواهد شد.

او افزود: ما مجددا در قرارداد نام ولوو را حذف کردیم اما در تاریخ 24 خرداد ماه یک نامه به ما ارسال شد که درآن حتی دیکته نام شرکت هایکو غلط تایپ شده بود، اعلام کردند که امکان صدرو مجوز به دلیل اینکه شرکت هایکو اقدام به تیونینگ خودروهای ولوو می کند، وجود ندارد. ما در پاسخ این نامه اعلام کردیم که هایکو اسپورتیو صاحب پلتفرم ولوو است و یکی از اقداماتش تیونینگ کردن خودروهای ولوو است. ضمن اینکه آقای نعمت زاده، وزیر پیشین صنعت اعلام کرده بودند که اخذ مجوز از شرکت های واسطه ای ممنوع است اما اگر شرکتی شماره شاسی اختصاصی دارد، می تواند مجوز نمایندگی صادر کند.

قائم مقام شرکت داتیس خودرو با تاکید براینکه پیگیری ها و مکاتبات ما با مرکز امور اصناف و وزارت صنعت ادامه داشت، تصریح کرد: مرکز اصناف هیچ پاسخ روشن و مدارکی مبنی بر ممنوعیت گرفتن مجوز به ما ارائه نداد و پس از نمایشگاه شهر آفتاب چالش های متعدد دیگری برای ما ایجاد کردند و سایر نامه نگاری های ما هیچ پاسخی نداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا