اخبارصنعت و معدن

بهره برداری از 576 پروژه صنعتی و معدنی در دهه فجر

«جهانبخش سنجابی شیرازی» افزود: از این تعداد، 19 پروژه با اعتبار 458 هزار میلیارد ریال، جدید هستند که زمینه اشتغال هفت هزار نفر را فراهم می کنند.
به گفته این مقام مسئول، در 557 پروژه نیز خطوط تولید افتتاح شده و به بهره برداری می رسد که برای آنها 228 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و اشتغال نزدیک به 28 هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.
وی خاطرنشان ساخت: به مناسبت چهلمین فجر انقلاب اسلامی، مسئولان وزارت صنعت با سفر به 40 نقطه کشور بویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پروژه ها را افتتاح خواهند کرد.
سنجابی ادامه داد: مطابق برنامه ریزی انجام شده، در سفر کاروان «تدبیر و امید» با حضور رئیس جمهوری، پروژه های صنعت و معدن در استان های یزد و بوشهر به بهره برداری خواهند رسید.
وی افزود: پروژه تولید سولفات و اسید سولفوریک در استان کرمان، بزرگترین پروژه معدنی است که در این ایام به بهره برداری خواهد رسید؛ علاوه بر آن افتتاح پروژه های مختلف صنایع غذایی در استان های شمال غرب کشور و دیگر پروژه های شاخص در این روزها خواهد بود.
رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: افتتاح پروژه ها از روز دوشنبه آینده (اول بهمن ماه) آغاز خواهد شد و تا 22 بهمن ادامه خواهد یافت.

** رفع مشکلات شهرستان ها با حضور مسئولان
سنجابی شیرازی، هدف از 40 سفر یاد شده مسئولان وزارت صنعت با عنوان «40 نگین در چهلمین سالگرد انقلاب» را آشنا شدن مقام های ارشد وزارتخانه با مسائل و مشکلات تجار، صنعتگران و مردم اعلام کرد.
وی ادامه داد: همچنین رفع مشکلات در این مناطق در جلسه های شهرستانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد تنظیم بازار، شورای معادن و غیره با حضور مسئولان در دستور کار قرار می گیرد.
این مقام مسئول اضافه کرد: دستاوردهای چهلمین سالگرد انقلاب در بخش صنعت، معدن و تجارت در کتابی با عنوان «40 سال تولید و تجارت» آماده شده که با حضور وزیر صنعت رونمایی خواهد شد.
وی ادامه داد: برای نخستین بار تحلیل 40 ساله نماگرهای صنعتی، معدنی و تجاری نیز در قالب کتاب و در 2 نسخه چاپی و الکترونیکی آماده شده که با وجود فراز و نشیب ها در ادوار مختلف از جمله دوران جنگ تحمیلی، فشارهای غرب و تحریم ها، رو به رشد بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا