اخبارصنعت و معدنویژه ها

انعقاد ۱۱ توافق برای سرمایه گذاری در معادن کوچک مقیاس

به گزارش صنعت کار، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، برای احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس، تاکنون ۲۸ درخواست برای حضور و مشارکت در سرمایه گذاری معادن کوچک مقیاس از طرف متقاضیان داده شده که ۱۱ مورد آن به صورت توافق نهایی منعقد و امضا شده است. از این تعداد، ۲ سرمایه گذار خارجی از کشور استرالیا و اکراین حضور دارند.

همچنین ۴ تفاهم نامه پژوهشی با دانشگاه‌ها و مرکز پژوهشی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در حال نهایی شدن است که هدف آن توسعه فرآوری و پایلوت‌های سیار، بررسی پژوهشی بازار و هماهنگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی نیاز محور در راستای تقویت و توسعه معادن کوچک مقیاس و استفاده از فرصت‌های دانشگاهی با تعریف پروژه‌های نیاز محور است.

بررسی‌های آماری و هماهنگی با ۵ استان کشور با تکیه بر مناطق کمتر توسعه یافته و دارای پتانسیل معدنی انجام شده است. همچنین، پردازش اطلاعات مکانی و اولویت بندی به منظور معرفی محدوده‌های مستعد به سرمایه گذاران در حال بررسی و کارشناسی است که به محض آماده شدن نتایج، معرفی این محدوده‌ها به متقاضیان سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

علاوه بر این، ۳ استان دیگر در حال هماهنگی اولیه برای دریافت آمار و اطلاعات اولیه است. در نقشه راه معدن “بند ۴۸ راهبرد ۴ ” بر شفاف سازی حمایت‌های دولت از معادن کوچک مقیاس تاکید شده است که حاکی از توجه ویژه به این بخش به عنوان موتور محرک توسعه و اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته خواهد بود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا