اخبارخودروویژه ها

همکاری با NAST چین برای ارتقای ایمنی و کیفیت خودرو‌ها

به گزارش صنعت کار، اشکان گلپایگانی در نشست خبری در خصوص برنامه همکاری مشترک این شرکت و مرکز ملی تست و نظارت بر کیفیت خودرو چین (NAST) به منظور فراهم نمودن امکان تست‌های ایمنی و عملکردی خودرو‌های تولید داخل با حضور اصحاب رسانه روز دوشنبه ۸ بهمن ماه برگزار شد.

وی گفت: قرارداد همکاری با شرکت NAST چین فرصت مغتنمی برای صنعت خودرو کشور است تا با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود که ارتباط با اروپایی‌ها را سخت کرده است، تست‌های جاده ای، ایمنی و عملکردی خودرو‌ها را به راحتی انجام دهند. وی افزود در راستای همین توافقات در آینده نزدیک محصول جدید ایران خودرو برای انجام تست به مرکز آزمون جاده‌ای NAST چین ارسال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ادامه در خصوص مرکز تست و آزمون جاده شرکت NAST گفت: این شرکت چینی صلاحیت انجام آزمون بر اساس ۶۹۰ استاندارد در ۷۷ زمینه را دارد همچنین دارای ۱۶۱۱ مجموعه ابزار و ماشین آلات مدرن بوده و در عین حال نیز ۴۱ اختراع را به ثبت رسانده است. وی با اشاره به آزمایشگاه‌های گوناگون این مرکز گفت: آزمایشگاه‌های مرکز آزمون جاده‌ای (Proving Ground)، آزمون خودرو کامل، آزمون مونتاژ خودرو، آزمون تصادف و آزمایشگاه تجهیزات ایمنی، آزمایشگاه موتور آزمایشگاه چراغ‌ها و تجهیزات الکتریکی، آزمایشگاه خودرو‌های استفاده کننده از انرژی‌های نو، آزمایشگاه EMC، آزمایشگاه NVH، آزمایشگاه مترولوژی و کالیبراسیون از جمله آزمایشگاه‌های این مرکز تست خودرو است.

گلپایگانی در بیان موارد همکاری ISQI و NAST چین نیز تشریح کرد: تایید نوع خودرو (TA) یا هومولوگیشن برای خودرو‌های کامل و قطعات، تطابق تولید (COP)، صدور CCC و E-MARK و تبادل فناوری در زمینه فناوری آزمون و پیشرفت، استاندارد‌ها و مقررات و فرایند بازرسی COP از جمله موارد همکاری مشترک در قرارداد جدید است.

وی در خصوص تاخیر در راه اندازی مرکز آزمون جاده‌ای گفت: در حال حاضر راه اندازی مرکز آزمون جاده‌ای نیازمند حدود هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است. وی ادامه داد: پروژه آزمون جاده‌ای برای ایران یک پروژه مهم ملی است و برای تکمیل و توسعه آن باید بودجه‌ای در نظر گرفته شود بر این اساس حمایت‌های بیشتری از جانب دولت نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: در قرارداد با NAST، فضای سرمایه گذاری آن شرکت در مرکز آزمون جاده‌ای کشور نیز در نظر گرفته شده است تا در صورت رفع موانع تحریم‌ها از این ظرفیت نیز استفاده شود.

گلپایگانی از انتقال دانش تخصصی تست خودرو‌ها با توجه به تفاهمات انجام شده خبر داد و خاطر نشان کرد: در بخشی از این قرارداد آموزش نیرو‌های ایرانی آمده است و بر همین اساس ماه آینده نخستین گروه از کارشناسان شرکت ISQI جهت آموزش در حوزه آلایندگی‌های خودرو‌های سواری و موتور سیکلت به این چین اعزام خواهند شد.
منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا