اخباربانک و بیمهویژه ها

ضرورت بررسی زیرساخت‌های بانکی در برابر تحریم‌ها

به گزارش صنعت کار، محمدجوادآذری جهرمی در میزگرد فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار‌های نوپا با اشاره به خبر قطع اینترنت گفت: چند روز پیش یک سرویس دهنده خدمات شبکه بدون هیچ دلیلی و بر اساس تحریم‌های بین المللی شرکت‌های ایرانی را فیلتر کرد به همین دلیل ضروری است تا ما در مقابل تهدید‌ها بتوانیم زیرساخت هایمان را بررسی کنیم.

وی افزود: زیرساخت‌های بانکی به عنوان یکی از زیرساخت‌های حیاتی کشور باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پست بانک به دنبال توسعه فناوری بلاک چین به عنوان پیام رسان بانکی است، خاطرنشان کرد: بحث رمز ارز‌ها یک بحث تکنولوژی است که پست بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت پیام رسان بین شعب مبتنی بر فناوری بلاک چین را در دستور کار قرار داد تا نتایج حاصل از ایجاد این زیرساخت و عملیاتی شدن آن به بانک مرکزی ابلاغ شود.

آذری جهرمی گفت: پست بانک در زمینه ارز رمزنگار تولید یک نمونه آزمایشی را در دستور کار قرار داد که بر این اساس این بانک مسئول تامین مالی نیاز‌های پژوهشی و پژوهشگاه ارتباطات ایران مسئول انجام و تولید نمونه رمز ارز شد.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال توسعه پژوهشی در حوزه ارز‌های رمزنگار و بلاک چین است و در همین راستا اقداماتی را با پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی انجام داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این وزارت خانه بحث open data را به صورت جدی دنبال می‌کند و فعالیت‌هایی در این زمینه شروع شده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه در حوزه دسترسی‌های دولتی اقدامات مهمی در زمینه کارت سوخت انجام شده عنوان کرد: در حوزه ارائه سرویس به کسب و کار‌های نوپا نیز سرویس‌های متعددی در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا