اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

روسیه از کاهش تولید اوپک عقب ماند

به گزارش صنعت کار، آمار وزارت انرژی روسیه نشان داد تولید نفت این کشور در ژانویه به ۱۱.۳۸ میلیون بشکه در روز رسیده است که حدود ۳۵ هزار بشکه در روز در مقایسه با سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ که مرجع توافق کاهش تولید اوپک و غیر اوپک است، کاهش داشته است.

روسیه در دسامبر ۱۱.۴۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود که رکورد ماهانه بالایی بود.

تولید نفت این کشور در ژانویه به تن، ۴۸.۱۱۳ میلیون تن در مقایسه با ۴۸.۴۴۲ میلیون تن در دسامبر بود.

صادرات خط لوله نفت روسیه در ژانویه به ۴.۳۱۳ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۴.۴۹۶ میلیون بشکه در روز در دسامبر کاهش پیدا کرد.

روس‌نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان از نظر حجم تولید است، تولیدش را به میزان ۰.۱ درصد در ژانویه نسبت به ماه پیش از آن کاهش داد در حالی که کاهش تولید لوک ‌اویل ۰.۸ درصد بود.

تولید شرکت “گازپروم نفت” که بازوی نفتی شرکت گازپروم است، ۰.۱ درصد افزایش داشت.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرد مجموع کاهش تولید این کشور در ژانویه به ۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به سطح تولید اکتبر بالغ خواهد شد.

کشورهای اوپک و غیر اوپک شامل روسیه که به اوپک پلاس معروف هستند، در دسامبر توافق کردند تولیدشان را مجموعاً ۱.۲ میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال ۲۰۱۸ کاهش دهند تا از اشباع عرضه بازار جلوگیری کنند. سهم روسیه از این میزان کاهش تولید، حدود ۲۳۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه نخست است.

نواک گفته است روسیه به دلیل محدودیت‌های فنی، قادر نیست تولید خود را به سرعت کاهش دهد. روند آهسته کاهش تولید روسیه انتقاد عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت اوپک است را برانگیخته است.

مقامات و تحلیلگران روسی اظهار کرده‌اند کاهش تولید، چالشی برای روسیه به شمار می‌رود زیرا زمستان سخت این کشور ممکن است باعث یخ زدگی چاه‌ها شود.

طبق نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک در ژانویه بزرگترین کاهش ماهانه را در دو سال اخیر داشته است.

تولید گاز طبیعی روسیه در ژانویه ۶۷.۴۳ میلیارد متر مکعب یا ۲.۱۸ میلیارد متر مکعب در روز در مقایسه با ۶۷.۰۴ میلیارد متر مکعب در دسامبر بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا