اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

قیمت اقلام مورد نیاز شب عید کاهش می یابد

به گزارش صنعت کار، «رضا رحمانی» امروز (چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: ستاد تنظیم بازار به طور مرتب در حال رصد عرضه و تقاضای مردم بویژه برای روزهای پایانی سال است و تمهیداتی درخصوص میوه، پوشاک، لوازم خانگی و حتی شیرینی ها اندیشیده شده است.
وزیر صنعت خاطرنشان کرد: سیب و پرتقال مورد نیاز مردم ذخیره شده و درباره گوشت قرمز با صفر شدن حقوق ورودی از سوی دولت و آزاد شدن ثبت سفارشات با ارز نیمایی، به دنبال ایجاد فراوانی در این محصول و کاهش قیمت ها هستیم.
وی به تعیین جامعه هدف برای دریافت گوشت قرمز نیز اشاره کرد و افزود: دولت در طول امسال ارز 4200 تومانی به گوشت قرمز داد، اما در نهایت دیدیم این شیوه در جاهایی ایراد داشته و جواب نمی دهد؛ بنابراین به دنبال ساماندهی منظم‌تر این طرح بودیم تا این محصول به دست مصرف کنندگان و نیازمندان واقعی برسد.
رحمانی پیش بینی کرد قیمت گوشت قرمز در هفته های آینده تعدیل شود و گفت: سوء استفاده ها در این بازار وجود دارد، زیرا نمی‌توانیم صفر تا 100 شبکه توزیع را در کنترل داشته باشیم.

** نرخ خودرو باید به قیمت محاسباتی نزدیک شود
وی درباره قیمت این روزهای خودرو نیز گفت: قیمت های این روزهای بازار خودرو مطلوب ما نیست و بویژه درخصوص خودروهای پرتیراژ با این قیمت ها موافق نیستیم.
به گفته این مقام مسئول، بخشی از گرانی ها ناشی از برهم خوردن عرضه و تقاضا در ماه های گذشته است، زیرا تولید در ماه‌های گذشته افت کرده بود، اما این روزها شمارگان تولید رو به افزایش است و این موضوع بر روی قیمت ها تاثیر خواهد گذاشت.
وی بیان داشت: در خصوص خودروها، یک «قیمت محاسباتی» وجود دارد که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، آن را بر اساس مدارک دریافتی از خودروسازان و ضوابط خود مشخص می کند و در آن سود منصفانه‌ای نیز برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.
رحمانی ادامه داد: از آنجایی که تقاضای فعلی بازار برای خودرو بالاست، قیمت های بازار نیز با نرخ های محاسباتی خودرو متفاوت است، اما مصوبه ای در این زمینه ارائه شد تا خودروسازان مابه التفاوت قیمتی را به حساب خزانه واریز کنند.
وزیر صنعت خاطرنشان کرد: از دیروز فروش فوری خودروها از سوی 2 خودروساز بزرگ کشور افزایش یافت که مقرر شده تا شب عید ادامه یابد؛ به این ترتیب بطور حتم قیمت ها کاهش یافته و در سطح معقولی خواهد ایستاد.
وی تاکید کرد: خواسته وزارت صنعت قرار گرفتن نرخ خودروها بر اساس قیمت‌های محاسباتی است که به طور نمونه برای خودروی پراید در حد 33 تا 34 میلیون تومان است.
این عضو کابینه دولت اظهار داشت: نباید اجازه دهیم دلالان در این فروش ها ورود کنند و این طرح را با افزایش شمارگان تولید و عرضه مداوم خودروها تا کاهش قیمت ها در دستور کار خواهیم داشت.
وی در خصوص انتقادات وارد شده به وزارت صنعت درباره تعیین قیمت‌های کارخانه ای خودروها پنج درصد زیر قیمت بازار گفت: از منتقدان می خواهیم اگر قائل به این فرمول نیستند راه حل جایگزین شان را ارائه کنند، زیرا هدف این فرمول، کاهش تدریجی قیمت هاست.
رحمانی منکر این شد که خودروسازان در ماه های گذشته به عمد عرضه محصولات خود را کاهش داده بودند.
وی یادآور شد: تاکنون مردم درخصوص خودروهای پیش فروش شده همراهی خوبی داشتند و تعهدات خودروسازان نیز بتدریج در حال انجام و خودروها در حال تحویل است؛ از مردم می‌خواهیم به دلالان اعتماد نکنند و فقط آنهایی که تقاضای واقعی برای خودرو دارند برای خرید اقدام کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا