اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

آغاز پرداخت مطالبات قطعه سازان/ پرداخت به قطعه سازان کوچک یک ماهه شود

به گزارش صنعت کار، محمدرضا نجفی منش درباره آخرین وضعیت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان اظهار کرد: مقرر شده کنسرسیومی از بانک‌ها ۴ هزار میلیارد تومان را پرداخت کنند که در مرحله نخست بانک صنعت و معدن بر اساس لیست ارائه شده از سوی خودروسازان، مطالبات پنج شرکت قطعه ساز را پرداخت کرده است که امیدواریم مابقی بانک‌ها که در این باره تعهد دادند نسبت به پرداخت اقدام کنند.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی افزود: با توجه به افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو در بازار اگر پرداخت‌ها صورت بگیرد، قطعه سازان توان تامین قطعه پیدا خواهند کرد و قیمت‌ها در بازار کاهشی خواهد شد.

وی گفت: این گام نخست است که برداشته شده و در ادامه باید قیمت قطعات تعدیل شود و مابقی مطالبات نیز پرداخت شود.

نجفی منش خاطرنشان کرد: باید در آینده برای قطعه ساز‌های کوچک و متوسط پرداخت‌ها یک ماه باشد به دلیل اینکه تمام خرید‌ها به صورت نقدی است یا قبل از خرید باید پرداخت صورت گیرد و این از توان شرکت‌های کوچک و متوسط خارج است.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با اشاره به مشکلات در این بخش تصریح کرد:برخی از شرکت‌ها مواد اولیه و قطعه به ما نمی‌فروشند و باید به فکر جایگزین باشیم، همچنین باید داخلی سازی حداکثری را انجام بدهیم تا نیاز به خارج از کشور نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به سخت شدن نقل و انتقال ارز باید به دنبال کانال‌های مالی جدیدی باشیم تا بتوانیم نیاز‌های خود را برطرف کنیم، ادامه داد: قطعات و مواد اولیه‌ای که وارد گمرک می‌شود باید روند ترخیص آن‌ها تسریع شود همچنین مواد اولیه باید با قیمت مناسب در اختیار تولید کنندگان قرتر بگیرد، اما شاهد هستیم که این مواد اولیه که بیشتر آن‌ها داخلی نیز هستند با قیمت چند برابر عرضه می‌شوند که باید راهکار‌هایی برای این موارد اندیشیده شود.

منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا