اخبارصنعت و معدنویژه ها

وضعیت تولیدکنندگان لوازم خانگی بهتر شده است

به گزارش صنعت کار، فریدون نصیری در رابطه با بازار شب عید لوازم خانه و آشپزخانه گفت: در سال جاری به واسطه سیاست‌های حمایتی، تبلیغاتی و عدم واردات کالاهای خارجی وضعیت تولیدکنندگان این محصولات نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: در بازار سال جاری فروش تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش یافته و این موضوع می‌تواند منجر به افزایش حجم سرمایه‌گذاری، کیفیت و تحقیق و توسعه در تولید شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه یادآور شد: شرایط در بازار به گونه‌ای است که واردکنندگان به‌نام برای تأمین نیاز بازار و گردش کسب‌وکار خود به تولیدکنندگان داخلی سفارش تولید محصولات باکیفیت را ارائه می‌کنند که این عامل، ارتقا کیفیت تولیدات داخلی را به همراه دارد.

وی با گلایه از نوسان قیمت مواد اولیه تاکید کرد: قیمت مواد اولیه داخلی که در بورس تعیین قیمت می‌شود با نوسان لحظه‌ای ارز به ویژه دلار تغییر می‌کند و در کنار آن با رشد قیمت‌ها، برخی افراد با خریدهای غیرمنطقی و بیش از حد نیاز به گرانی بازار دامن می‌زنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه خاطرنشان کرد: می‌توان با همکاری و همیاری یکدیگر از افزایش قیمت بی‌رویه مواد اولیه و محصول نهایی جلوگیری کرد.

نصیری بازار شب عید این صنف را مناسب ارزیابی کرد و گفت: متقاضیان این صنف تا به امروز حجم قابل توجهی از نیاز خود را تأمین کرده‌اند و سفارش گذاری‌های آینده نیز انجام شده است و با وجود آنکه قیمت برخی از مواد اولیه به طور میانگین تا سه برابر رشد کرده است، تولیدکنندگان سعی کردند برای تناسب میان قدرت خرید جامعه و قیمت‌ها تعادل ایجاد کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا