اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

قیمت جهانی نفت

به گزارش صنعت کار، به نقل از رویترز، در حالی که پس از انتشار آمارهای ضعیف از بخش تولید آمریکا، تاثیر افزایشی ناشی از کاهش تولید اوپک و تحریم نفتی ایران و ونزوئلا را خنثی کرده است، قیمت نفت روز جمعه حدود 2 درصد افت داشت و کاهش هفتگی حدودا 3 درصدی را به ثبت رساند.

قیمت نفت خام آمریکا که در اوایل جلسه دیروز به بالاترین رقم 3 ماه گذشته رسیده بود، به دلیل نگرانی از افت تقاضا کاهش یافت. شاخص فعالیت بخش تولید آی اس ام در ماه فوریه به پایین ترین رقم خود از نوامبر 2016 رسید و پایین تر از حد انتظار بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 42 سنت معادل 2.5 درصد کاهش به 55 دلار و 80 سنت رسید. دیروز نفت وست تگزاس اینترمدییت به بالاترین رقم از اواسط نوامبر یعنی 57 دلار و 88 سنت رسیده بود. قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و 24 سنت معادل 1.9 درصد افت به 65 دلار و 7 سنت رسید.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا که این هفته بالاترین رقم ها از اواسط نوامبر تاکنون را تجربه کرده بودند در پایان معاملات هفتگی به ترتیب 3.3 و 2.7 درصد افت را شاهد بودند.

جان کیلداف تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آمریکا یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان است. بنابراین اگر رشد اقتصادی این کشور تضعیف شود قیمت نفت نیز تضعیف می شود… دیروز قیمت ها افزایشی بود تا زمانی که آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا منتشر شد.»

نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد که تحلیلگران در مورد چشم انداز رشد قابل توجه قیمت نفت در سال جاری بدبین تر شده اند و انتظار دارند مصرف جهانی نفت امسال به دلیل کند شدن کلی رشد اقتصاد جهان افت کند.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا