اخبارراه و ساختمانویژه ها

ورود ۷۷ واگن به ناوگان ریلی برای ایام نوروز

به گزارش صنعت کار، به نقل از روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجا،‌ محمد رجبی‌ اظهار داشت‌: باوجود مشکلاتی که در تامین بودجه وجود داشت، از حدود ۲۷ ماه گذشته توانستیم تعداد واگن‌های خریداری شده جدید خود را تا پایان سال به 50 واگن رسانده و به شبکه ریلی کشور اضافه کنیم.

وی به بازسازی بیش از 67 واگن فرسوده اشاره کرد و افزود: علاوه بر بازسازی این تعداد واگن، رجا با تامین بودجه نسبت به خرید 27 واگن دست دوم که در شرایط مناسب قرار دارند اقدام کرده است.

رجبی به اضافه شدن تعداد 77 واگن به شبکه ریلی طی دو سال گذشته با تامین منابع‌ اشاره کرد و گفت: در آستانه سفرهای نوروزی که اوج سفرهای ریلی است کارمندان و نیروهای انسانی رجا باید با صبر و متانت میزبان خوبی برای مسافران باشند چرا که آنها پیام آوران مهر، محبت و صفا هستند.

‌* ایمنی در اولویت سیر قطارها

بنابراین گزارش همچنین محمدرضا شناسنده، رئیس ستاد سفرهای نوروزی رجا، بیان کرد: در آستانه‌‌‌ سفرهای نوروزی ‌و به منظور کسب آمادگی بیشتر سر مهمانداران اعزامی در قطارهای مسافری، جلسه هم‌اندیشی و همفکری با حضور رئیس ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی رجا، مدیرکل اعزام و خدمات راهبری و تعدادی از سرمهمانداران شرکت‌های راهبری در مرکز آموزش رجا برگزار شد.

رئیس ستاد سفرهای نوروزی رجا با اشاره به اقدامات زنجیره‌ای و اتفاقاتی که منجر به سیر یک قطار می‌شود، گفت: برای این که یک قطار برای سیر آماده شود جزئیات زیادی لازم الأجرا است و افراد زیادی درگیر می‌شوند تا قطار آمادگی سیر داشته باشد.

شناسنده گفت: اگر یکی از اجزای این پروسه درست کار نکند و وظایف به‌طور صحیح انجام نشود، نتیجه کار درست نخواهد بود و زحمات یک مجموعه بر باد خواهد رفت.

رئیس ستاد سفرهای نوروزی رجا در مورد اهمیت و جایگاه ویژه سرمهمانداران اظهار داشت: چند شغل در شرکت ویترین هستند که رئیس قطار و سرمهماندار از جمله آنها است و اگر ما در این زمینه رفتار و عملکرد شایسته ای داشته باشیم عواید آن نصیب سازمان خواهد شد.

معاون اجرایی شرکت رجا ‌افزود: موضوع ایمنی به صورت جدی در سرلوحه فعالیت‌ها‌ است و بر این اساس از همه عوامل قطار به‌ویژه سرمهمانداران انتظار می‌رود با دقت و تمرکز بالا حتی در مقابل جزئی‌ترین مشکلات ایمنی هم کوتاه نیایند، چون کوتاهی و سهل‌انگاری در مسائل ایمنی ممکن است به اتفاقات و عواقب جبران ناپذیر منجر شود.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا