اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

موتور محرکه گروه سایپا در حال اوج گرفتن است/ میزان تولید سایپا تا پایان سال 2500 دستگاه می شود

به گزارش صنعت کار، معصوم نجفیان مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا و عضوهیات مدیره انجمن قطعه سازان و رییس هیات مدیره سایپا در نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران اظهار کرد: صنعت خودرو داری دو ویژگی خاص است اول آنکه محصولاتی که تولید می شود محصولات جالبی است دوم آنکه این صنعت، صنعت سخت و حساسی به شمار می آید. چرا که ارتباط مستقیم با محیط زیست دارد، رقیبی همانند  چینی ها دارد و توسعه محصول هم به خاطر کالای جذاب بودنش باید در کنار این صنعت حتما باید لحاظ شود. اما در کشور ایران یک موضوع مهم دیگر هم به آن اضافه شده است آن هم تحریم خودروسازی در ایران است. به همین سبب به عنوان یک همکار جا دارد که از سازندگان قطعات و زنجیره تامین تشکر کنم که همیشه حامی و هادی ما در صنعت خودرو هستند.

موتور محرکه گروه سایپا در حال اوج گرفتن است/ میزان تولید سایپا تا پایان سال 2500 دستگاه می شود
او افزود:همانطور که مستحضر هستید سال پر التهابی را گذرانده ایم  اما آخر سال را به خوبی و خوشی در حال به پایان رساندن هستیم.  تسهیلات 4 هزار میلیاردی در صنعت خودروسازی باعث آن خواهد شد که زنجیره خودروسازی در صنعت خودرو تکمیل شود. از این 4 هزار میلیارد تومان 2 هزار میلیارد آن متعلق به گروه خودروسازی و دو هزار میلیارد آن متعلق به ایران خودرو بود. که 85 درصد مطالبات قطعه سازان تا به امروز به آن ها پرداخت شده است.

نجفیان ادامه داد: در سال گذشته تولید سایپا به  3 هزار و 313 دستگاه رسید که این موضوع دستاورد بزرگی در صنعت خودروسازی کشور به حساب می آید و این کار در دو شیفت اتفاق افتاد. این رکورد به هیچ وجه در کشور رخ نداده بود. امسال با توجه به التهابی که اتفاق افتاد 500 دستگاه ما با کاهش تولید مواجه شدیم اما اخیرا و حتی قبل از تزریق منابع مالی با کمک سازندگان قطعات خودرو تا 2 هزار دستگاه را تولید کردیم و طبق برنامه ما برای آخر سال تقریبا تولید به 2 هزار و 500 دستگاه خواهد رسید.

او خاطر نشان کرد: با حضور آقای سلیمانی در گروه خودروسازی سایپا با استراتژی هایی که تدوین و ابلاغ شد موتور محرکه گروه سایپا در حال اوج گرفتن است.

رییس هیات مدیره سایپا افزود: افزایش تولید و  افزایش فروش در دستور کار سایپا قرار گرفته است همانطور که می دانید این دو، دو بال محکم و قوی هر بنگاه اقتصادی است که با توسعه محصول می تواند باعث اوج گرفتن آن بنگاه شود. این افزایش تولید با بحث خودکفایی که در گروه خودروسازی سایپا اتفاق خواهد افتاد انشالا عملیاتی خواهد شد که با کمک سازندگان قطعات بتوانیم این افزایش تیراژ را برای سال 97 داشته باشیم.

او برنامه تولید سال آینده سایپا را اعلام کرد و گفت: برنامه تولید ما برای سال آینده 700 هزار دستگاه خواهد بود که 550 هزار دستگاه آن مربوط به خودروهای داخلی خواهد بود. دیگر برنامه سایپا افزایش فروش محصولات است که با کاهش ارزبری که اتفاق خواهد افتاد مطمئنن این افزایش فروش محصولات سال آینده محقق خواهد شد.

نجفیان در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که در صنعتی میزان ارزبری با  ارز آوری برابر نباشد آن صنعت فلج خواهد شد تلاش می کنیم تا صادرات را جدی تر دنبال کنیم و برای آن برنامه های خوبی بچینیم. گروه خودروسازی سایپا برنامه های خوبی را برای خود کفایی تدوین کرده است.

منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا