اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

افزایش واردات نفت چین از ایران

به گزارش صنعت کار، واردات نفت چین از ایران در فوریه سال ۲۰۱۹ به ۵۱۲ هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۴۷۶ هزار بشکه در روز در فوریه سال ۲۰۱۸، رشد ۷.۴ درصدی را نشان داد. همچنین واردات فوریه در مقایسه با ۳۷۹ هزار بشکه در روز واردات ژانویه، ۳۵.۲ درصد رشد داشت.

طبق آمار اداره کل گمرک چین، واردات نفت از ونزوئلا در فوریه ۹۸.۱ درصد رشد کرد و به ۵۳۲ هزار بشکه در روز رسید و کمک کرد این کشور جایگاه بالایی را در میان صادرکنندگان بزرگ اوپک در بازار چین داشته باشد.

اما واردات نفت چین از عربستان سعودی در فوریه بر مبنای سالانه ۲۸.۵ درصد رشد کرد و به ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز بالغ شد و کمک کرد این کشور از روسیه پیش افتاده و بزرگترین صادرکننده نفت به چین شود.

واردات نفت چین از برزیل و عراق به ترتیب با ۶۶.۵ درصد و ۷۸.۵ درصد رشد، افزایش قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بود که نشان داد تلاش‌های این کشورها برای نفوذ بیشتر در دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان نتیجه بخش بوده است.

چین در فوریه نخستین محموله نفت آمریکا را از دسامبر تاکنون وارد کرد که به ۸۵ هزار و ۸۴۱ تن بالغ شد.

بر اساس گزارش پلاتس، چین در فاصله ژانویه تا فوریه ۵.۹۳ میلیون بشکه در روز نفت اوپک را وارد کرد که ۲۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشت و سهم بازار این گروه را به ۵۸.۴ درصد افزایش داد.

در مقابل، حجم واردات از آمریکای شمالی بر مبنای سالانه ۸۶.۴ درصد افت کرد و به ۴۹ هزار و ۷۰۹ بشکه در روز رسید که به دلیل افت چشمگیر واردات از آمریکا بود.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا