اخبارخودرونفت و پتروشیمیویژه ها

خودروهای دوگانه‌سوز تبدیلی چگونه گواهی سلامت دریافت کنند؟

به گزارش صنعت کار، حمید قاسمی ده‌چشمه مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت دولت از تاریخ یکم دی ماه 98 به بعد امکان سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت CNG تنها برای خودروهای دوگانه‌سوزی که در کارت شناسایی آنها عبارت دوگانه‌سوز و یا دوگانه‌سوز تبدیلی درج شده و دارای گواهی معاینه فنی معتبر هستند، امکان‌پذیر است.

وی افزود: در خودروهای دوگانه‌سوز تولید کارخانه عبارت دوگانه‌سوز در کارت شناسایی خودرو درج شده اما خودروهای تبدیلی اغلب کارت شناسایی با درج عنوان تبدیل شدن خودرو از حالت بنزین‌سوز به دوگانه‌سوز ندارند که لازم است در فرصت باقی مانده جهت بررسی سلامت فنی و درج این عبارت در کارت شناسایی خودرو اقدام کنند.

این مدیر مسئول با بیان اینکه “فرآیند ثبت‌نام از میانه اسفند‌ماه آغاز شده است و همه دارندگان خودروهای دوگانه‌سوز می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور به نشانی https://www.irngv.ir نسبت به دریافت گواهی سلامت خودروی گازسوز خود اقدام کنند”، گفت: فرآیند ثبت‌نام تا تاریخ یکم آبان ماه 98 به صورت اختیاری ادامه خواهد یافت و پس از این تاریخ، تا یکم دی‌ماه 98 به صورت اجباری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مالکان خودروهای دوگانه‌سوز می‌توانند در مهلت تعیین شده وارد این سامانه شوند و با ثبت مشخصات اولیه خود، نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین مرکز تبدیل را انتخاب و از طریق پیامک یا سامانه نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.

قاسمی ده‌چشمه تصریح کرد: این اقدام در جهت تامین ایمنی به ویژه در جایگاه‌های CNG و ایجاد آرامش‌خاطر برای هموطنان به منظور استفاده از این سوخت پاک اجرایی شده است.

وی افزود: تاکنون فرآیند مناسب و یکپارچه‌ای برای بازدیدهای دوره‌ای و تامین ایمنی این خودروها وجود نداشته و در جایگاه‌های سوخت‌گیری با خودروهایی روبه‌رو بودیم که به صورت غیرمجاز به گازسوز تبدیل شده‌اند.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه “مخاطرات و حوادث مربوط به خودروهای گازسوز اغلب به خودروهایی که به صورت غیزمجاز تبدیل شده‌اندو سلامت فنی مخازن این خودروها تأیید نشده، مربوط می شود”، گفت: با ابلاغ این مصوبه همه‌جانبه و کامل که در آن وضعیت آینده توسعه صنعت‌ CNG نیز مدنظر قرار گرفته، افزون بر تامین ایمنی خودروهای دوگانه‌سوز، مشکلات مالکان این دسته از خودروها در هنگام نقل و انتقال خودروها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمن هماهنگی با شرکت‌های بازرسی فنی، ناظران فنی نیز در این مراکز حضور خواهند داشت و بر عملیات تبدیل و بازنگری خودروها نظارت خواهند کرد که در صورت سلامت خودروها گواهی سلامت صادر می‌شود.

قاسمی ده‌چشمه تصریح کرد: در صورتی که خودرو نیاز به اصلاحاتی داشته باشد، پس از انجام اصلاحات، این گواهی صادر و پس از آن به صورت سیستماتیک، پلیس نسبت به اصلاح مدارک خودروها اقدام خواهد کرد و مشکل سندی و هویتی این خودروها برطرف می‌شود.

وی افزود: همچنین تسهیلاتی برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده بدین صورت که به ازای تعویض هر مخزن 450 هزار تومان کمک هزینه و 50 درصد هزینه‌های تست و بازرسی به دارندگان این خودروها پرداخت می شود.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا