اخبارراه و ساختمانصنعت و معدنگوناگونویژه ها

برنامه احیا معادن کوچک در سال ۹۸

به گزارش صنعت کار، خداداد غریب‌پور اظهار کرد: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در ایمیدرو با هدف تأمین مواد اولیه صنایع معدنی، توسعه مناطق محروم و ایجاد اشتغال در سال ۹۷ آغاز و در پنج استان کشور اجرایی شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته از معادن این استان‌ها، نتایج مثبتی حاصل شد. در سال آینده نیز بررسی ۶۰۰ محدوده معدنی (در ۱۵ استان) هدف‌گذاری شده است که امیدواریم اقدامات اجرایی آن برای حداقل ۱۰۰ معدن انجام پذیرد.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه‌های سال ۹۸ این سازمان برای توسعه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تصریح کرد: «گسترش دامنه پوشش طرح در معادن غیر فلزی در کنار معادن فلزی بر مبنای مزیت‌های نسبی، اولویت استانی و منطقه‌ای» و «معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در سطوح مختلف» از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: «حمایت از شکل گیری صندوقهای جسورانه و خطرپذیر به منظور عرضه فرصتهای سرمایه‌گذاری معادن کوچک در فرابورس» و نیز «حمایت و توسعه استارت آپ‌های معدنی و فرآیندهای دانش بنیان» از دیگر برنامه‌های سال آتی است.

غریب‌پور خاطرنشان کرد: طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، فرصتهای مناسبی را برای معرفی سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با بخش معدن و شفاف سازی و ساده سازی فرآیندهای حضور و مشارکت در جامعه معدنی کشور ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه طرح یاد شده به عنوان یکی از طرح‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه اقتصاد مقاومتی لحاظ شده که حاکی از اهتمام خاص به این موضوع است و در شرایط فعلی، یکی از نقاط قوت و امیدبخش در ایجاد اشتغال پایدار و تقویت زنجیره‌های بخش معدن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا