اخبارخودروویژه ها

تسلا رقبای اروپایی را در قلب اروپا کنار زد

به گزارش صنعت کار، تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود و فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، مدتهاست که با محصولات ساخت شرکت‌های رقیب همچون نیسان موتورز، تویوتا، هیوندای، دایملر و بی ام و به رقابت تنگاتنگی پرداخته و مشغول است و هر یک از این شرکت‌های بزرگ و پرآوازه درصدد افزایش قابل توجهی در میزان فروش و محبوبیت محصولات خود دارند.

با وجود آنکه بسیاری از این خودروها از استقبال بی نظیری از سوی کاربران و مشتریان خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست مواجه شده است، اما حالا تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از میزان فروش خودروهای پاک و برقی در ماه فوریه سال جاری میلادی نشان می‌دهد که تسلا مدل ۳ با فروش سه هزار و ۶۳۰ دستگاه در اروپا توانسته است گوی رقابت را از رقبای اروپایی خود یعنی بی‌ام و، بنز و رنو برباید چراکه هیچیک از آنها قادر نبوده‌اند که بیش از سه هزار دستگاه خودرو را در این قاره سبز به فروش برسانند و این بدان معناست که تسلای آمریکایی توانسته است در جلب نظر و رضایت مشتریان و طرفداران خودروهای برقی و پاک موفق تر عمل کند.

از دیگر خودروهای پرفروش و پرطرفدار در اروپا می‌توان به رنو زوئی (Renault Zoe) ، نیسان لیف (Nissan Leaf) و بی‌ام و آی‌۳ (BMW i3) اشاره کرد.

بر اساس گزارشی که در وب سایت cleanenergywire آمده است ، به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودروسازی، مدل‌های مختلف خودروهای برقی تسلا بازار فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست اروپا را به لرزه درآورده است و این دقیقاً زمانی است که بزرگترین خودروسازان اروپایی همچون دایملر، بی ام و، فولکس واگن و ولوو باید با طراحی و تولید خودروهای برقی با توان و ظرفیت و قدرت بالا به این مساله واکنش دهند و بازار فروش محصولات خود را حفظ کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا