بانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

کشف ۶۰۰ میلیون دلار مبادلات غیرقانونی ارزهای مجازی در کره جنوبی

به گزارش صنعت کار به نقل از ایسنا دفتر خدمات گمرکی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد جرائم مبادلات ارزی به ارزش حدود ۶۳۷.۵ میلیارد وون ( ۵۹۶.۰۲ میلیون دلار) شناسایی شده است. در این بیانیه که تاکیدی بر تلاش‌های روزافزون سئول برای مقابله با مبادلات غیرقانونی دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شود آمده است: دفتر خدمات گمرکی به عنوان بخشی از نیروی عملیاتی دولت، به دقت به دنبال مبادلات ارزی غیرقانونی با استفاده از ارزهای مجازی است.

گمرک اعلام کرد مبادلات غیرقانونی ۴۲۷.۳ میلیارد وونی، بخش بزرگی از جرایم ارزهای دیجیتالی را تشکیل داده است، اما از جزئیات اقدام مقامات درباره این تخلف سخنی به میان نیاورد. در حالی که بسیاری از مردم کره جنوبی نظیر دانشجویان و زنان خانه‌دار با وجود هشدارهای سیاست‌گذاران جهانی درباره حباب بازارهای ارز مجازی به این بازار آشفته روی آورده‌اند، این کشور موضعی سخت درباره تنظیم مقررات مبادلات ارزهای مجازی اتخاذ کرده است.

مقامات برای جلوگیری از استفاده از ارزهای مجازی به منظور پولشویی و سایر جرائم، تنها به حساب‌های دارای مالک مشخص اجازه می‌دهند در معاملات ارزهای مجازی استفاده شوند. گمرک اعلام کرده است در بین نقض قوانین صورت گرفته مواردی از ارسال ۵۳.۷ میلیارد وون از طرف سرمایه‌گذاران ژاپنی به شرکایشان در کره جنوبی برای انجام مبادلات ارزی غیر قانونی به چشم می‌خورد. این بیانیه افزوده است مقامات به زیر نظر قرار دادن نقض قوانین مقررات مبادلات ارزهای خارجی یا فعالیت‌های پولشویی ادامه خواهند داد.

سئول پیش‌تر در اقدامی که باعث تلاطم بازار و کاهش قیمت بیت کوین شد، اعلام کرد که گزینه تعطیلی مراکز مبادلات ارزهای دیجیتالی را مد نظر قرار می‌دهد. مقامات بعدا تصریح کردند ممنوعیت کامل مبادلات این نوع از ارزها تنها یکی از گزینه‌های مد نظر است و تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است.

ارزهای دیجیتال هفته گذشته هم پس از آن که بازار مستقر در توکیو “کوین چک” اعلام کرد که هکرها در یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های سایبری، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به سرقت برده‌اند، متحمل ضربه دیگری شده بودند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا