اخبارراه و ساختمانویژه ها

پیش‌بینی ورود دو سامانه بارشی به کشور

به گزارش صنعت کار، احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۲۱ فروردین ماه) برای نواحی شمال شرق و شرق کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد و در بعد از ظهر برای نواحی شمال غرب، جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی از بعد از ظهر تا اواخر وقت امروز (۲۱ فروردین) برای نواحی جنوب شرق کشور به‌ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد شدید انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: برای روز جمعه (۲۳ فروردین‌ماه) فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و نوار جنوبی کشور تقویت خواهد شد و در سایر نقاط کشور ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وظیفه با بیان اینکه روز شنبه (۲۴ فروردین ماه) فعالیت سامانه بارشی دربیشتر نواحی کشور به‌ویژه دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس و نوار جنوبی کشور تقویت می‌شود، اظهار کرد: روز یکشنبه (۲۵ فروردین ماه) انتظار می‌رود فعالیت این سامانه در نیمه شرقی کشور به شدت یابد.

وی افزود: امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ فروردین ماه) نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و سواحل دریای عمان مواج خواهد بود. فردا خلیج فارس در سواحل خوزستان و تنگه هرمز مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران فردا(۲۲ فروردین ماه) صافت در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای هوا در این روز به ۲۳ درجه سانتیگراد و کمترین آن به ۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت جمعه (۲۳ فروردین ماه) کمی ابری تا نیمه ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای این روز ۲۲ و ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا