اخبارراه و ساختمانویژه ها

خسارت ۳ هزار و ۵۰۰ میلیاردی به راه‌های کشور/ تمامی راه‌ها تا پایان هفته بازگشایی می‌شود

به گزارش صنعت کار، عبدالهاشم حسن نیا در خصوص آخرین وضعیت راه‌های مناطق سیل زده بیان کرد: میزان خسارت وارد شده به راه‌های کشور در سیل‌های اخیر از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده که حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد از آن برای استان لرستان بوده است.

وی در رابطه با نوع سیل پیش آمده در کشور توضیح داد: این نوع از سیل که قابل پیش بینی نیز نبود سیل آنی نامیده می‌شود که در مناطق کوهستانی رخ می‌دهد و قدرت تخریب زیادی دارد. این حجم از سیل در تاریخ کشور بی سابقه بوده و با توجه به تحقیقات توپوگرافی و احتمال تغییرات اقلیمی در کشور، پس از این نیز ممکن است شاهد این نوع از سیل در کشور باشیم.

رئیس سازمان راهدای و حمل ونقل جاده‌ای خاطر نشان کرد: از نگاه مهندسی در ساخت و توسعه راه‌های کشور، به برخی از الزامات و نکات کلیدی توجه کمتری شده و باید از این اتفاقات در کشور درس بگیریم تا در خصوص ساخت و توسعه کشور نکات مهم و کلیدی را رعایت کنیم.

حسن نیا در خصوص راه اندازی جاده‌های موقت گفت: بیش از ۴۰۰ متر پل و ۳ کیلومتر جاده موقت در استان‌های لرستان و ایلام آماده شده تا راه‌های ارتباطی به روستا‌ها برقرار شود و روستاییان بتوانند به راحتی به امور روزمره خود برسند.

وی در رابطه با اولویت کار گروه‌های بازسازی راه‌ها اظهار کرد: اولین اولویت کارگروه بازسازی راه‌ها متصل کردن راه‌های شریانی و اصلی روستا‌ها و شهر‌ها است که با استفاده از این راه‌ها کمک رسانی و خدمت دهی به سیل زدگان برقرار خواهد شد و اولویت دوم آن‌ها بازسازی راه‌های فرعی است که روستای‌های اطراف این راه‌ها آسیب کمتری نسبت به دیگر روستا‌ها دیده اند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان هفته جاری تمامی راه‌های فرعی و اصلی کشور بازگشایی شود یا در برخی از مناطق راه‌های موقت راه اندازی شود، تا زمانی که در وضعیت مطلوب تری به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا