اخبارراه و ساختمانویژه ها

بارش باران در ۷ استان کشور

به گزارش صنعت کار، احد وظیفه با اشاره به این‌که تا ظهر امروز (۲۷ فروردین‌ماه) بارش پراکنده در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهیم داشت، گفت: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز در شمال غرب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۲۸ فروردین‌ماه) علاوه بر تداوم بارش در شمال غرب، بارش پراکنده در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی،گفت:(۲۹ فروردین‌ماه) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد در استان‌های لرستان، ایلام، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان همچنین بارش پراکنده در برخی نقاط مرکز، شمال شرق و شمال غرب کشور رخ خواهد داد.

وظیفه با بیان این‌که (جمعه ۳۰ فروردین ماه) دامنه فعالیت سامانه بارشی به غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و مناطی از مرکز کشور گسترش می‌یابد ادامه داد: در این مناطق فعالیت سامانه بارشی سبب رگبار، رعد و برق و وزش باد می‌شود. همچنین در همین روز با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر در استان‌های واقع در سواحل بارش باران رخ خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امروز و فردا ( ۲۷ و ۲۸ فروردین‌ماه) در شمال شرق کشور افزایش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه رخ خواهد داد، گفت: از اواخر وقت (۲۹ فروردین‌ماه) روند کاهشی دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان اظهارکرد: فردا (۲۸ فروردین‌ماه) آسمان تهران نیمه‌ ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعات ابری و رگبار باران با وزش باد شدید خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۵ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین پس فردا ( ۲۹ فروردین‌ماه) آسمان پایتخت کمی ابری با احتمال بارش پراکنده و با بیشترین و کمترین دمای ۲۲ و ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا