اخبارصنعت و معدنویژه ها

منطقه صنعتی مشترک ایران و آذربایجان احداث می شود

به گزارش صنعت کار، در این دیدار که جمعی از تجار و سرمایه گذاران کشورمان حضور داشتند نیازمندی ها و درخواست های انها نیز مطرح شد .

در پایان این دیدار مقرر شد معاون امور صنایع وزارتخانه با استفاده از کلیه پتانسیل ها موضوع منطقه ی صنعتی مشترک را با همکاری طرف اذربایجانی پیگیری کند.

همچنین توافق شد در حوزه ی حضور برند های نساجی، پوشاک و صنایع غذایی همکاری ها افزایش یابد . برگزاری نمایشگاه توانمندی های حوزه تجهیزات صنعتی و محصولات نهایی از دیگر توافقات نشست دو طرف بود.

وزیر صنعت همچنین در دیدار با صفرممداف رئیس کمیته گمرک آذربایجان با توجه به مناسبات سیاسی و اقتصادی بسیار خوب و نقش و جایگاه گمرک در توسعه این همکاری ها و نیز در آستانه سالگرد 24 ساعته شدن گمرکات آستارا و جلفا بیله سوار که نقش چشمگیری در تداوم این مناسبات دارد از همکاری بسیار خوب گمرکات دو کشور برای توسعه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری به منظور تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی تشکر و قدردانی کرد.

در این سفر رضا رحمانی علاوه بر موضوعات فوق به ایشان با توجه به اینکه عمده صادرات به منطقه قفقاز و روسیه از طریق جمهوری آذربایجان اتفاق می افتد، خواستار تسهیل در روند امورات گمرکی دو طرف شدند.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا