اخبارخودروویژه ها

ضرورت ورود سازمان های نظارتی به بازار خودرو

به گزارش صنعت کار، غلامحسین قاسمیان با اشاره به افزایش قیمت خودروها نسبت به هفته گذشته اظهار کرد: در حال حاضر هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی شود و به دلیل کمبود عرضه از سوی خودروسازان شاهد افزایش قیمت ها در بازار هستیم.
وی با تاکید بر ضرورت عرضه مناسب به میزان تقاضا گفت: در حال حاضر عرضه از سوی خودروسازان به صورت قطره چکانی انجام می شود و شاهد هستیم که قیمت ها ناگهان در یک هفته با افزایش مواجه می شود که لازم است در این شرایط دولت به حوزه نظارت به بازار خودرو ورود کند.
این فعال بازار خودرو در پاسخ به این که در حال حاضر نهادی بر روند قیمت گذاری خودروها در بازار نظارت دارد، افزود:  اطلاعی در این زمینه ندارم اما اگر خودروسازان نسبت به عرضه بیشتر اقدام کنند شرایط برای قیمت گذاری اینچنینی فراهم نخواهد بود اما مشکل این است که هم اکنون خودرویی برای عرضه وجود ندارد.
قاسمیان با اشاره به افزایش قیمت ها خودرو از ابتدای امسال تاکنون تصریح کرد: در یک ماه گذشته به دلیل نبود خودرو در بازار و همچنین تداوم ممنوعیت واردات خودرو از سوی دیگر شاهد کاهش عرضه هستیم این در حالیست که بخشی از تقاضا از طریق خودروهای وارداتی تامین می شود اما به دلیل ممنوعیت واردات، این نیازها به سمت خودروهای داخلی رفته که عرضه آن ها به بازار نیز به صورت محدود انجام شده که افزایش قیمت ها را به دنبال داشته است.
نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار امیدواری کرد که سازمان های نظارتی هرچه سریع تر به بازار خودرو وارد شوند و گفت: اتحادیه نیز از ورود آن ها به بازار استقبال خواهد کرد تا قیمت ها به حالت طبیعی بازگردد.
وی با تاکید بر این که قیمت گذاری هر روزه خودروها مرجع مشخصی ندارد، تصریح کرد: روند قیمت گذاری روزانه خودرو در کف بازار و در میان فعالان بازار به صورت تلفنی خواهد بود و حتی در این میان نمایندگی ها تعیین کننده قیمت هستند براین اساس بخشی از قیمت گذاری از سوی نمایندگی و بخش دیگر از طریق فعالان بازار انجام می شود این در حالیست که نمایشگاه داران امیدوار به کاهش قیمت ها هستند تا بازار به رونق گذشته بازگردد.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا