بانک و بیمهتاپخودروصنعت و معدنویژه ها

خودروهای وارداتی 90 میلیون تومان گران شد

به گزارش صنعت کار به نقل از تسنیم، طی ٧ ماه گذشته اتفاقات زیادی در خصوص واردات خودرو از جمله ممنوعیت ثبت سفارش و ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو باعث شد تا بازار خرید و فروش این خودروها با افزایش قابل توجه قیمت روبه رو شود.

البته در طول این ماه ها مسئولان نظارتی اظهاراتی درباره رصد بازار و کنترل قیمت ها مطرح کردند اما کسی نتوانست مانع افزایش قیمت ها شود به نوعی که نوسانات قیمت دلار هم بر آشفته بازار خودروهای وارداتی اضافه شد و هر شرکت بنا به صلاحدید برای چندمین بار قیمت محصولات خود را افزایش داد.

مطابق اعلام انجمن واردکنندگان خودرو متوسط افزایش قیمت خودروهای وارداتی در طول این ماه ها ٩� میلیون تومان بوده است. اما سوال اینجاست این قیمت ها تا چه میزان مطابق ضابطه قیمت گذاری خودروهای وارداتی است؟

میرآخرلو معاون بازرسی سازمان حمایت هفته گذشته در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم گفته بود، قیمت خودروهای وارداتی را بررسی می کنیم و اگر خارج از ضابطه قیمت گذاری بود حتما باید قیمت ها اصلاح شود.

خبرنگار تسنیم طی تماسی با میرآخرلو معاونت بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان جزئیات بررسی قیمت خودروهای وارداتی را جویا شد که وی در پاسخ به این موضوع گفت: در حال دریافت آنالیز قیمتی شرکت های خودروساز هستیم و تا کنون دو یا سه شرکت آنالیز قیمتی خود را به سازمان حمایت ارائه کرده اند.

وی با بیان اینکه بررسی آنالیز قیمتی شرکت ها زمان بر است، افزود: به محض نتایج نهایی آن را اعلام خواهیم کرد.

اظهارات این مقام مسئول در سازمان حمایت در حالی است که شرکت های واردکننده به راحتی قیمت های غیرمعقول خود را تعیین کرده و در قالب طرح های مختلف محصولات را با تحویل های چندماهه به فروش می رسانند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا