اخبارصنعت و معدنویژه ها

«استارت‌آپ‌ها» در اتاق بازرگانی تهران صاحب کمیسیون می‌شوند

به گزارش صنعت کار، مسعود خوانساری در نخستین جلسه دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به عملکرد دوره هشتم اتاق تهران اظهار کرد: دوره هشتم اتاق تهران یکی از درخشان ترین دوره های فعالیت اتاق بازرگانی تهران در سال‌های پس از انقلاب بوده است که توانست هم در درون اتاق بازرگانی تحول اساسی ایجاد کند و اتاقی پویا و پاسخگو را به وجود آورد و هم در خارج اتاق اثرگذار باشد تا جایی که مقام معظم رهبری در جلسه با دولت تاکید می‌کنند که دولت نظرات اتاق بازرگانی را مدنظر قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین با تقدیر از انتخابات مکانیزه دوره نظام اتاق بازرگانی تهران گفت: انتخابات این دوره علاوه بر سرعت و دقت، از شفافیت بالایی برخوردار بود و میزان آراء منتخبان این دوره نیز با دوره های قبلی تفاوت داشت چرا که در دوره‌های گذشته هیئت نمایندگان با وجود 200 رای انتخاب می‌شدند ولی در این دوره آخرین فرد برگزیده انتخابات دوره نهم، بیش از 1000 رای را کسب کرد.

وی ادامه داد: در مهرماه سال گذشته اتاق بازرگانی تهران یک نظرسنجی با مشارکت دو هزار نفر از اعضای اتاق بازرگانی انجام داد و در حالی که بیش از 80 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از اوضاع اقتصادی، بخشنامه‌های متناقض دولت و تصمیمات ارزی ناراضی بودند ولی در عین حال 85 درصد این شرکت کنندگان، فعالیت اتاق تهران را رضایت‌بخش می‌دانستند.

خوانساری در ادامه با اشاره به فعالیت اتاق بازرگانی در دوره نهم گفت: در حال حاضر هشت کمیسیون در اتاق بازرگانی تهران فعال هستند ولی با توجه به تخصص های جدید اضافه شده به این دوره از هیئت نمایندگان اتاق تهران، کمیسیون های دیگری هم به کمیسیون های فعلی اضافه خواهد شد.

به گفته وی تشکیل کمیسیونی با موضوع استارتاپ ها از جمله کمیسیون هایی است که در دوره جدید آغاز بکار خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین با اشاره به تشکل های موجود در اتاق ایران گفت: هم اکنون 204 تشکل ثبت شده در اتاق ایران فعال اند و در 4 سال گذشته 20 تشکل استانی جدید شکل گرفت و در این دوره نیز سعی خواهیم کرد این روال ادامه یابد و تشکل‌های فعال جدیدی به تشکل های فعلی اضافه شوند.

وی همچنین با تاکید بر فعال‌تر شدن دیپلماسی خارجی اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به تحریم ها باید دیپلماسی فعال‌تری در حوزه خارجی داشته باشیم و دیپلماسی قوی نری را با کشورهای همسایه بکار ببندیم.

خوانساری در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره سعی خواهیم کرد تا هر ماه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور به همراه راهکارهای پیشنهادی را تهیه و به دولت ارائه دهیم.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا